Centre

Història

Durant molt de temps fent escola d’una manera tradicional on la metodologia es basava en l’adquisició de coneixements descontextualitzats i de manera memorística, on el centre de l’aprenentatge era el/ la mestre/a i on l’alumnat era un agent passiu, ens adonem que aquest tipus d’organització no afavoreix el desenvolupament de les competències que ens marca el currículum, perquè en aquest model d’escola:

  • Ens avorrim i avorrim.
  • L’alumnat acaba l’etapa Primària amb pocs aprenentatges realment siginificatius, a pesar que els continguts van repetint-se i ampliant-se durant tota l’escolaritat obligatòria, tal qual marca la llei.
  • Anul·lem la creativitat, robem les inquietuds i fomentem inconscientment la uniformitat entre l’alumnat.
  • Donem molta informació i no despertem la construcció activa del seu propi coneixement i aprenentatge.
  • Es fomenta la competitivitat, amb la quantitat de conflictes socials i emocionals que comporta.

Així que, al juny de 2017, el Claustre decideix que havíem de rebre assessorament pedagògic per a saber quí som i ón volem anar. Durant el curs 2017-2018 desenvolupem una tasca de consciència personal i grupal/grupal amb l’objectiu d’anar cap a una escola amb més sentit. Comença el procés de reflexió amb Gino Ferri, el nostre actual assessor pedagògic. Aqueix mateix curs el dediquem a reflexionar al voltant de tres aqueixos bàsics: el concepte d’infantesa, el paper de l’escola i el paper del docent. Són les tres qüestions recurrents que ens serveixen de guia i d’acompanyament al llarg del camí per a saber quí som i on anem.

Aquestes transformacions, evidentment, ens porten a desenvolupar accions pedagògiques diferents a les que realitzàvem. Ara, realment, el nostre objectiu sí que és que l’alumnat siga protagonista de la seua vida escolar i no un simple actor passiu.

Objectius

  • Crear una Escola on realment l’alumnat siga el protagonista del seu aprenentatge.
  • Formar una Escola on siguem FELIÇOS.
  • Despertar i fomentar l’esperit creatiu i crític.
  • Respectar els diferents ritmes d’aprenentatge.
  • Respectar les característiques que ens fan únics com a persones.
  • Construir una Escola de tots i per a tots.
  • Crear una Escola del present: on no sols es prepara a l’alumnat per al futur sinó que es té en compte les seues necessitats actuals.
  • Mostrar un respecte real i profund cap a la infància.
  • Fomentar una Escola on tots els agents educatius és comprometen a ser part activa del projecte d’Escola.

Quina escola volem construir?

  • Oberta i acollidora, on totes les persones la vivim com a pròpia.
  • Participativa, on es fan propostes, s’escolten i es possibilita la seua realització.
  • On volem anar i estar.
  • Que ens ofereix experiències de vida.
  • Que ens deixa ser.
  • Que permet i possibilita el nostre desenvolupament des d’on estem.
  • On l’alumnat i les famílies es troben com a casa.
  • On el Claustre troba la possibilitat d’evolucionar i crèixer en nivell personal i professional.
  • Una escola viva que no deixa d’evolucionar. Que no mor cada any quan l’alumnat es va.
  • Flexible, perquè la volem oberta als canvis i modificacions que es necessiten a cada moment, coherent en el qual es plasma per escrit i la realitat.
  • Activa, que no deixa de buscar el seu camí, any darrere any.
  • Una escola que promou l’experimentació i la construcció del propi aprenentatge de totes les persones que la formem.
  • Que aprén.
  • Que s’obri en la comunitat en la qual està situada.
  • Que transmet alegria per a aprendre.
  • Que rep, acull i convida a creure.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies