Infantil 4 anys

Aquest curs ens hem dedicat a un macroprojecte anual titulat “EL NOSTRE POBLE: FINESTRAT”, que ens ha permès sentir-nos ciutadanes i ciutadans de ple dret.
Comencem fent nombroses eixides, la majoria en xicotet grup, per a poder parlar i escoltar-nos millor.
Al llarg del curs, hem visitat les cases d’alguns companys i companyes. Així com els treballs d’alguns pares i mares, comprovant què fan i on estan quan nosaltres ens quedem a l’escola.
Hem visitat comerços i establiments i hem vist què es venia o quina activitat es realitzava allí. I també, llocs emblemàtics: l’ermita, l’auditori, el museu, el parc de la mà, la casa de cultura, l’ajuntament, l’oficina de correus, la biblioteca (on vam fer el carnet i el seu primer préstec), el poliesportiu (on cadascun-a va plantar un arbre), el mercat (on comprem fruites de temporada), el col·legi Balcó de Finestrat (on vam tindre una estupenda jornada de convivència amb les xiquets-es d’infantil d’eixe col·le). A més hem eixit fora, als voltants, al camp i a la séquia.

“LA SÉQUIA” es va convertir en un gran projecte per a nosaltres perquè ens va proporcionar grans experiències i investigacions:

1-L’aigua i les seues característiques. Comencem investigant el color de l’aigua, i després totes les seues característiques, fins i tot el seu estat sòlid, el gel.

2-D’on ve i a on va l’aigua de la séquia.

3- Construcció d’una séquia. Vam anar provant de fer séquies amb diferents materials: plastilina, argila, cartró, tetrabrics. Aquest últim material ens va permetre fer una séquia que complia la seua funció, per la qual cosa comencem a utilitzar-la per a regar el nostre hort i, fins i tot, omplir “dipòsits” d’aigua per a jugar.

L’altre gran projecte del curs, que té el nom de “FLORS I RESCAT ANIMAL”, va començar amb la visita al museu de Finestrat per a veure una exposició de fotos de flors. Després, plantem una varietat de bulbs que ens van proporcionar unes flors precioses. Aquestes, ens van servir de model i inspiració per a pintar uns bonics quadres. A continuació, decidim enviar per correu aquests quadres a la Federació de caça per a suggerir als caçadors que decoraren les seues cases amb les nostres pintures, en comptes de posar caps de cérvols, com havien vist en un llibre titulat “Rescat Animal”.