4rtA -Solucions de les activitats del 18 al 22 de maig.

Bon dia!
Aquí teniu les correccions de la setmana passada. Com sempre hi ha alguna errada que m’hauran de dir per privat.

Ho esteu fent molt bé!

Què tingueu una bona setmana!

 

SOLUCIONS DE LES ACTIVITATS DEL 18 AL 22 DE MAIG
MATEMÀTIQUES
FITXA 7 Exercici 1. L’opció correcta és la B, 1292.
Exercici 2. La línia A recorre 861 metres més que la línia C. 10.753 – 9.892 = 861
Exercici 3. L’opció correcta és la D, 11.000
FITXA 9
Exercici 1 x 10: 20 – 40 – 700 – 90 x 40: 120 – 240 – 400 – 600 x 100: 200 – 400 – 700 – 900 x 200: 600 – 1.200 – 2.000 – 3.000 x 1.000: 2.000 – 4.000 – 7.000 – 9.000 x 500: 1.500 – 3.000 – 5.000 – 7.500
Exercici 2 38 x 5 = 190 45 x 7 = 315 18 x 3 = 54 23 x 6 = 138 64 x 8 = 512 71 x 9 = 639
Exercici 3 6 x 2 x 3 = 6 x 6 = 36 2 x 2 x 4 = 4 x 4 = 16 2 x 4 x 5 = 8 x 5 = 40
1 x 8 x 5 = 8 x 5 = 40 9 x 3 x 2 = 9 x 6 = 54 2 x 3 x 1 = 2 x 3 = 6
7 x 5 x 4 = 7 x 20 = 140 8 x 6 x 2 = 48 x 2 = 96 9 x 5 x 5 = 9 x 25 = 225
Exercici 4 60 bitllets x 5 € = 300 €
Exercici 5 a) 12 kg x 6 caixes = 72 kg b) 860 cireres x 6 caixes = 5.160 cireres
FITXA 10
Exercici 1 L’opció correcta és la C, 148 cotxes.
Exercici 2 Solució: 70 € Primer mètode: (5 cotxes x 7 hores) x 2 euros = 35 x 2 = 70 euros Segon mètode: (7 hores x 2 euros cada hora) x 5 cotxes = 14 x 5 = 70 euros
Exercici 3 47 veïns x 30€ = 1.410 € paguen entre tots.
CASTELLANO
Ficha 6 Ejercicio 1
ojos – marrones pelo – rubio fruta – madura
nariz – chata jardín – florido comida – caliente
Ejercicio 2
Ejercicio libre, se trata de poner sufijos que recuerdo que son letras que ponemos detrás de una palabra, solo detrás. Pongo ejemplos.
Sol: soleado coloso: colosal adorar: adorado orgullo: orgullosa invierno: invernal aparato: aparatoso
Ejercicio 3 A modo de ejemplo: – ¿Me puedes dejar el sacapuntas, por favor? – Sí, claro. – ¡Muchas gracias! – ¡De nada! ¡faltaría más!
Ficha 7 Ejercicio 1 invicto longevo lectivo eslavo grave
Ejercicio 2 Cara: ancha Ojos: pequeños Nariz: grande Dientes: afilados Orejas: peludas Pelo: corto Carácter: alegre y amable. También podrían ser divertido y juguetón.
VALENCIÀ
Fitxa 6 Exercici 1 Una gata grisa Uns guants nous Les caixes buides El bolígraf blau
Exercici 2 Exercici lliure. Exemples: Els retoladors vells La xiqueta imaginativa El gosset pelut Les fulles seques
Exercici 3 És lliure. A mode d’exemple. El gall… La cançó… Els iaios… La Marta…
Fitxa 7 Exercici 1 raig cotxe xampú fletxa puig petxina estoig xoriço fitxes chocolate
Exercici 2 DESIG DUTXA MAIG XANDALL LLEIG ORXATA XUPLÓ
Fitxa 8 Exercici 1 a) Se’ls van esmunyir els peixos pel forat de la pica. b) Quan canviaven l’aigua dels peixos. c) No diuen res a la mestra i canvien el peixos per uns altres.
Exercicis 2 i 3. Respostes d’opinió personal.
Exercici 4. Voler-se fondre vol dir voler desaparèixer, en aquest cas de la vergonya.
CIÈNCIES SOCIALS
Solucion s Ciències Soci als: Tema 9 fitxa de reforç
Exercici 1.
CELTES Zones de la península on vivien: els celtes habitaven el Nord i centre peninsular. Característiques dels poblats: els poblats celtes, anomenats càstrums, estaven amurallats i tenien cases circulars distribuïdes de manera desordenada. Les cases eren senzilles, fetes amb murs d’atovó o pedra amb sostres de branques i palla. Activitats econòmiques: practicaven l’agricultura i la ramaderia. També es van dedicar a l’artesania, elaboraven peces de ceràmica i teixits.
IBERS Zones de la península on vivien: els ibers habitaven l’Est i el Sud peninsular. Característiques dels poblats: els poblats estaven fortificats. Els habitatges acostumaven a tindre forma rectangular i s’ordenaven al voltant de places i carrers. Els murs de les cases eren de pedra, fang i branques, i el sostre es recobria d’argila per a fer-lo impermeable.
Activitats econòmiques: practicaven l’algricultura i la ramaderia. Igual que els celtes, també es van dedicar a l’artesania, elaborant ceràmica i teixits.
Exercici 2.  Els rivals dels romans en el domini del Mediterrani van ser els cartaginesos.  L’any 218 a.C., l’exèrcit romà va desembarcar a la colònia grega d’Emporion (Empúries), i va començar la conquesta de la Península Ibèrica.  Els celtes van oferir més resistencia a la conquesta. Descataca le resistència de la ciutat de Numància davant dels romans i el cap celta Viriat. Exercici 3. Comunicació i comerç: els romans van construir ciutats, camins (calçades), ponts, aqüeductes, ports…Gràcies a aquestes construccions esva organitzar un comerç terrestre i marítim molt actiu. Organització territorial: els romans van dividir el territori conquerit en províncies. Al final de l’Imperi hi havia cinc pronvíncies: Gallaecia, Tarraconensis, Carthaginensis, Lusitania i Baetica, juntament amb les Illes Balears, que formaven Balearica. Exercici 4. Insula; habitatges dels pobres; cases de pisos. Domus; habitatges dels rics, cases luxoses.
Solucions Socials: Tema 9 fitxa d’ampliació
Exercici 1. Venus: deessa de l’amor Diana: deessa de la caça. Mart: déu de la guerra. Mercuri: déu del comerç. Plutó: déu de l’inframón. Juno: deessa del matrimoni. Apol.lo: déu del Sol i les arts. Neptú: déu dels mars i dels terratrémols. Júpiter: déu de l’Estat romà i de les lleis.
VALORES SOCIALES Y CÍVICOS
Ficha 2. Aunque algunas respuestas son personales yo os las respondo para que veáis más o menos lo que teníais que contestar. 1. Empatía significa ponerse en el lugar de otro y ver las cosas desde su punto de vista. 2. Los primeros niños se ríen de las grandes orejas que tiene el ratoncito y se burlan de él. 3. El ratón se siente mal, triste y humillado. Yo me sentiría igual que el ratón, y endadado también. 4. Al 2º niño le da igual como tenga las orejas, y además se siente identificado con él porque a él le pasa lo mismo. 5. El niño tiene empatía con el ratón porque sabe lo que siente. 6. Al principio al ratón se le ve triste y aburrido. No tiene libertad para salir de la jaula y estar con otros ratones. A partir de aquí la respuesta es personal. 7. Respuesta personal.