4rt A – Solucionari activitats setmanes del 16 al 26 de març.

SOLUCIONS ACTIVITATS DE CASTELLÀ

TEMA 1 – ACTIVIDADES DE AMPLIACIÓN

Pregunta 1:
Nombres comunes: alumnos, excursión, granja, escuela, autobús, río, monitores, talleres y perro.
Nombres propios: Valderabuey, Zamora, Duero, Julián, Luís y Pluto.

Pregunta 2:
1- Primero voy por el pasaje de la estación hasta la calle Soria.
2- Después/A continuación/luego giro a la derecha hasta la AV. de la Paz.
3- Después/A continuación/luego (sin repetir la de antes) cruzo la calle y la plaza Sagunto.
4- Por último/finalmente giro a la derecha hasta el portal del bloque de pisos.

ACTIVIDADES DE REFUERZO

Pregunta 1:
Hoy Hilo
Ágil Flor
Roma/Amor Hijo

Pregunta 2:
Ñ: muñecos, champiñones, buñuelos y pañuelos.
CH: mochilas, perchas, chinchetas, colchón, cuchillos, champiñones y sacacorchos.

Pregunta 3:
La segunda.

TEMA 2 – ACTIVIDADES DE REFUERZO

Pregunta 1:
Alimentación: sobretodo de conejos.
Zona donde vive: sierras y llanuras arboladas de zonas tranquilas y aisladas.
Costumbres: construye su nido en las copas demlos pinos y alcornoques con más de 6 metros de altura.
Protección: La población se ha reducido mucho y está en peligro de extinción.

Pregunta 2:
Esta
Ese
Aquel
Estas

Pregunta 3:
Bruja pobre fiebre liebre tablero
cable noble broma brincar establo

ACTIVIDADES DE AMPLIACIÓN

Pregunta 1:
Describía
Describe
Describirá
Ordenaban
Ordenan
Ordenarán
Visitó
Visita
Visitará

Pregunta 2.
Libre.

TEMA 3 – ACTIVIDADES DE AMPLIACIÓN

Pregunta 1:
Se escriben con C: ciclista, quince, cereza, cebolla, cepillo y cebra.
Se escriben con Z: lápiz, cereza, arroz, zumo, azúcar y garbanzos.

Pregunta 2:
Se escribe C delante de la letra E y de la I.
Se escribe Z delante de las letras A, O y U.

Pregunta 3:
David le pregunta a su profesora:
Profe, no puede castigar a nadie por
una cosa que no ha hecho, ¿verdad?.
¡Claro que no!, ¿Por qué me lo preguntas?
Pues… ¡porque no he hecho los deberes!.

ACTIVIDADES DE REFUERZO

Pregunta 1:
BOCADILLO
BOCADILLO
COLCHONETA
CARNICERÍA (No se ve claro, podría ser otra).

Pregunta 2:
ÉSTE: principio de frase.
Miguel Cervantes: nombre propio.
Por: principio de frase.
Don Quijote: nombre propio.

TEMA 4 – ACTIVIDADES DE AMPLIACIÓN

Pregunta 1:
Un hombre, una mujer y 5 animales.
Porqué no podía leer tranquilo.
Al campo.
Les da un libro a cada uno.

Pregunta 2:
Pájaro.
Colegio.
Geranio.
Girafa.
Tijeras

ACTIVIDADES DE REFUERZO

Pregunta 1:
Los 2 chicos enfadados – ¡GRRR!
La mujer con la compra – ¡UF!
El vaso que cae de la mesa – ¡CRAS!
El señor dolorido – ¡AUU!
La niña que vuela – ¡ZZZMMMM!
La chica que pisa hojas – ¡CRUNCH CRUNCH!

Pregunta 2:
Ca-ta-ra-ta. POLISÍLABA Ra-ni-ta. TRISÍLABA
Sí-la-ba. TRISÍLABA Ca-bles. BISÍLABA
Vo-ces. BISÍLABA Gol-pe BISÍLABA
Pa-la-bras TRISÍLABA E-char BISÍLABA
A-ni-ma-les POLISÍLABA A-ma-ble TRISÍLABA

ACTIVITATS DE VALENCIÀ

7.
Pronoms personals forts: jo
Pronoms personals febles: us, la, ‘ns, m’, ens, -nos, em.
El pronom personal fort que hem trobat en el text substitueix la persona que escriu el poema.

8
ell/ella
Ells/elles
Nosaltres ells/elles
Jo
Tu ell/ella

El verb

9.
Canvia li per un nom de persona,
Saps “un nom de persona”…
Canvia ell per un nom de persona.
Canvia li per ” a + un nom de persona”

10.
Ell
nosaltres
ells
ells
ell
elles
nosaltres
vosaltres
ella
vosaltres
ell
ell

11.
Activitat lliure.

12.
els
li
Ens
Li
em et
us

15.
hereva
activa
curativa
brava
tova
captiva
educativa
esportiva
nova
blava
eslava

16.
curatives
tova
activa
hereva
nova
esportiva
blaves.

MATEMÀTIQUES
TEMA 1. ACTIVITATS D’AMPLIACIÓ
Exercici 1.
Pregunta: Vàries possibilitats. Per exemple, Quantes boles té Elisabet?/ Quantes boles tenen entre tots?
Resposta: Té 123 boles.
Exercici 2.
17é – 18é – 19é – 20é – 21é – 22é – 23é
a)Quik
b)Setzé

Exercici 3.
Sí, Jordi podria comprar el televisor.
Perquè té 500€ i aquesta quantitat és major al preu del televisor.
TEMA 1. ACTIVITATS DE REFORÇ
Exercici 1.
505.420 500.000+5000+400+20 cinc-cents cinc mil quatre-cents dos
807009 800.000+7000+9 huit-cents set mil nou
5.000.043 5.000.000+40+30 cinc milions quaranta-tres
9.090.003 9.000.000+90.000+3 nou milions noranta mil tres
Exercici 2.
149.832˂194.832 248.544˂258.544 828.767˃827.767
6.280.640 ˃628640 843.572 ˂ 943.572 4.295.800˂4.995.800
1.013.004˃ 1.103.004 362.882 ˃362.288 199.988 ˂200.988
Exercici 3.
26é
18é
Onzé
Vint-i- nové
Exercici 4.
875 1000 900
7490 7000 7500
12381 12000 12400
528.423 528.000 528.400
Exercici 5.
DCCIX 709
MMXV 2015
LXIV 64
MDXLII 1542
TEMA 2. ACTIVITATS REFORÇ
Exercici 1.
Els resultats de les operacions són d’esquerra a dreta.
10.585 – 9787 – 4072 – 45742 – 34367

Exercici 2.
897.180 prova: 905.740
67475 prova: 74.203

Exercici 3.
Balena gris 17900 Balena blava 1000 Balena del nord 128.000

Exercici 4.
35+12=47
290-47=243
Queden 243 animals a la granja

TEMA 2. ACTIVITATS D’AMPLIACIÓ
Exercici 1.
Sumes per on sumes, dóna 15 Sumes per on sumes, dóna 27
2 9 4 12 5 10
7 5 3 7 9 11
6 1 8 8 13 6

Exercici 2
– Barcelona / Corunya 1242 km
– Santa Cruz de Tenerife / Barcelona 2423 km
-Màlaga / Oviedo 1493 km
-Alacant / Oviedo 1417 km

Exercici 3.
6492-2137=4355
1820-1206=614
4.672-931=3741

TEMA 3. ACTIVITATS DE REFORÇ
Exercici 1.
8x4x2 = (8×4)x 2 = 64 8x(4×2) =64
6x3x3= (6×3)x3 =54 6x(3×3)=54
3x1x5 = 3x(1×5)=15 (3×1)x5 = 15

Exercici 2.
120×5=600
Pot transportar 600 cotxes

Exercici 3.
30×6000= 180.000 2000×300= 600.000
800×90= 72.000 1500×100= 150.000

Exercici 4.
250×3=750
Pesen 750 grams.

Exercici 5.
3648×5=3600×5=18000
7109×6=7100×6=42.600
790×3=800×3=2400
493×9=500×9=4500

TEMA 3. ACTIVITATS D’AMPLIACIÓ
Exercici 1.
5×121=605
3×121=363
2×484=968
4×216=864
2×216=432
6×216=1296

Exercici 2.
Nombre 4
Nombre 4
Nombre 1

Exercici 3.
(3×500) + (3×100) + (7×1500)
(3×500) + (3×100) + (7×1500) = 1500+300+10500=12300 quilos.

TEMA 4. ACTIVITATS DE REFORÇ
Exercici 1.
25×12=300
En minuts pot fer 300 fotocòpies.

Exercici 2.
325×56=18200
6351×14=88914
5117×874=4165238
7039×215=1513385
3218×503=1618654
1946X130=252980

Exercici 3.
35000×30=1050000
En 30 dies es venen 1.050.000
Exercici 4.
6042×714=4313988
5315×246=1307490
3246×237=769302

ACTIVITATS D’AMPLIACIÓ

Ex. 1
L’opció A és més econòmica.

Ex.2
200.000.000
56.000
750.000

Ex. 3
El resultat exacte serà més gran.

TEMA 5 – ACTIVITATS DE REFORÇ

Ex. 1
41:5= 8 quocient i 1 de residu. Entera.
72:9= 9 quocient. Exacta.
36:8= 4 quocient i 4 de residu. Entera.
73:2= 36 quocient i 9 de residu. Entera.
25:3= 8 quocient i 1 de residu. Entera.
56:8= 7 quocient. Exacta.

Ex.2
48:7= 6 Sobren 6 cartes.

Ex. 3
462:5= 92 quocient i 12 de residu.
976:8= 122 quocient i 0 residu.
208:3= 69 quocient i 1 de residu.
345:7= 49 quocient i 2 de residu.

Ex.4
Puc omplir 78 oueres i sobraran 3 ous.

ACTIVITATS D’AMPLIACIÓ

Ex.1
104 paquets de rejoles a cada pis.

Ex.2
a) A cada fila hi ha 36 butaques.
b) A cada fila hi ha 28 butaques.

Ex.3
14005:9 = 1556 quocient i 1 residu.
23083:5= 4616 quocient i 3 residu.

TEMA 6 – ACTIVITATS DE REFORÇ

Ex.1
73:7= 10 quocient 3 residu.
324:3= 108 quocient 0 residu.
240:15= 16 quocient 0 residu.
7315:81 = 93 quocient 1 residu.

Ex.2
Fan falta 14 autocars.

Ex. 3
Li calen 207 caixes i li sobren 3 taronges.

Ex.4
a) 7
b) 2
c) 36

ACTIVITATS DAMPLIACIÓ

Ex.1
168 li queden a Joan.

Ex.2
Cada pantaló es ven a 32 euros.

Ex.3
Hi han passat 402 motos.

TEMA 7 – ACTIVITATS DE REFORÇ

Ex.1
Un quart
Quatre setens
Tres vuitens
Dos terços
Cinc novens
Un sisé

Ex.2
1 part de 6 pintada.
2 parts de 3 pintades.
2 de 2 parts pintades.
3 de quatre parts pintades.

Ex.3
La 1a no veig bé les parts pintades.
La 2a 2/4 < 4/4

Ex.4
5 i 1/2 – 4 i 2/3

Ex.5
Fracció d’ovelles: 12/35
Fracció de vaques: 23/35

ACTIVITATS D’AMPLIACIÓ

Ex.1
Tenen el motor diésel 30 dels 40 cotxes de cinc portes.

Ex.2
Ahir tenien 3160 quilos d’aliments.

Ex.3
3195 habitants amb carnet no tenen cotxe ni moto.