El Col·legi va ser creat per a acollir una línia de, la llavors, EGB- és a dir 8 cursos, de 1r a 8é- i 2 unitats de Preescolar- una de 4 anys i una altra de 5.

Amb l’enorme creixement de població que Sant Joan ha experimentat en els últims 20 anys- en gran part en les zones adjacents al Centre-, les necessitats de llocs escolars també han anat augmentant. Això ha donat lloc al fet que el Col·legi haja “patit” contínues, progressives i una miqueta agressives “adequacions”, en l’estructura original dels seus espais, tant dins de l’edifici com fora d’ell ( a més de mòduls prefabricats), al no haver-se concedit i construït l’Ampliació necessària. El que ha donat lloc al fet que un Col·legi programat per a acollir a 10 unitats, en el moment actual tinga 18 unitats: 12 d’Ed. Primària més 6 d’Ed. Infantil on s’imparteixen 2 programes, PPEC (programa plurilingüe d’ensenyament en castellà) i PPEV (programa plurilingüe d’ensenyament en valencià).

Malgrat totes les adversitats, fa ja diversos anys, que el Col·legi Lo Romero destaca per la seua excel·lent labor educativa, pel tracte de proximitat que es manté amb les famílies, pel saber fer i saber estar.

I ací segueix el tronc del ficus com a testimoni…

Per què té el col·legi el nom d’una planta i amb l’article neutre? El terreny en el qual es va construir aquest Centre era una finca més, de les que formaven part de l’Horta Alacantina. El seu nom era “Lo Romero” i aquesta denominació és la que s’ha mantingut. Aquesta finca tenia un ficus centenari, que durant molts anys ha sigut el símbol d’identitat del Col·legi, fins que es va assecar, uns diuen que per vell i altres creuen que va morir per falta de reg, en anul·lar-se una séquia que passava per la finca. Actualment només queda d’ell, el tronc i algunes branques.