IMOU-ET

descripcion

Des de la Subdirecció General de Formació  del Professorat, es presenta l’activitat de formació del professorat iMou-et: formació per al desenvolupament professional docent a través d’estades formatives durant el curs escolar 2022-2023, amb la finalitat de proporcionar als docents, en les respectives etapes, àrees, matèries i mòduls de la seua pràctica professional, l’aprenentatge i/o actualització de coneixements científics i pedagògics, així com l’adquisició d’habilitats metodològiques i el maneig i utilització didàctica de recursos que els centres educatius estan desenvolupant, a través de l’observació.

El nostre centre ha participat com a amfitrió en aquesta iniciativa:

Grups interactius / Grups interactius

03010405 – CEIP JULIO M.LÓPEZ OROZCO

Referència IMou-Et: 03010405-22230198

Descripció /Descripció

És la forma d’organització de l’aula que fins al moment ha aconseguit generar els millors resultats. Consisteix en l’agrupament de tots els alumnes/as d’una aula en subgrups de quatre o cinc xiquets/as, de la forma més heterogènia possible pel que fa a gènere, idioma, motivacions, nivell d’aprenentatge i origen cultural. A cadascun dels grups s’incorpora una persona adulta de l’escola o de la comunitat, que, voluntàriament, entra a l’aula per a afavorir les interaccions. El professor/a prepara tantes activitats com grups hi ha (normalment 4). Els grups canvien d’activitat cada 15 o 20 minutos. Els alumnes resolen les activitats interactuant entre si per mitjà d’un diàleg igualitari. És responsabilitat dels adults assegurar que tots els integrants del grup participen i contribuïsquen solidàriament en la resolució de la tasca. La formació de grups interactius fa que es diversifiquen i es multipliquen les interaccions i que tot el temps de treball siga efectiu. És, per tant, una forma d’agrupament inclusiu que millora els resultats acadèmics, les relacions interpersonals i la convivència.

Objectius /Objectius

Observar com mitjançant la implementació d’aquesta actuació educativa d’èxit es milloren els resultats acadèmics de l’alumnat, les relacions interpersonals i la convivència.

Aspectes que és mostraren /Aspectes que es mostraran

Breu explicació teòrica de com s’organitza el centre per a realitzar els grups interactius.
Aules d’educació infantil i educació primària realitzant grups interactius.

Categories /Categories

Informació addicional /Informació addicional

Contacte /Contacte:

03010405 – CEIP JULIO M.LÓPEZ OROZCO . ELX (ALACANT)

♦ Telf: 966913140         ♦ email: 03010405@edu.gva.es

Ubicació /UbicacióUbicació /Ubicación