PIIE 2024

El nostre centre educatiu va presentar el PIIE biennal per als cursos 2024-2025 i 2025-2026 a la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació un projecte denominat reimaginant ESPAIS amb la intenció d’incloure’ns com a beneficiaris dels Projectes d’innovació i inclusió educativa (PIIE) bianuals. Vam ser un dels centres seleccionats i ens van donar una aportació econòmica.  

Este projecte es basa en la necessitat de generar un espai exterior d’aprenentatge inclusiu, respectuós amb el medi ambient, dinàmic, versàtil i natural, que propicie la participació de tota la comunitat educativa atenent les seues necessitats i interessos. En definitiva, pretenem adequar el pati per a poder utilitzar-lo com un espai d’aprenentatge que fomente interaccions sanes i enriquidores i garantisca la participació de tota la comunitat d’aprenentatge. 

– Grau de realització de les activitats proposades per al primer any.  
Les activitats que ha realitzat la Comissió Mixta i la Comissió de Transformació de Patis han sigut durant el curs 2024-2025. 
Les actuacions que sí que hem pogut executades quasi íntegrament:   

Es va informar a tots/as els/as tutors/as del treball que haurien de realitzar en les tutories: elecció de delegats, tertúlia amb diferents imatges d’altres centres, diari de camp d’observació sobre els éssers vius que habiten al pati, dibuixos on havien de calcar les diferents textures existents al pati, experimentació de les sensacions que aporten les diverses zones del pati i posar gomets en les zones que més i menys els agraden per tutories.

Arreplegar dades en l’Assemblea de delegats i delegades, on tot l’alumnat ha opinat i ha aportat propostes del seu pati ideal. Van mostrar el pla del pati amb les preferències de classe, fulla d’observació on es va demostrar els pocs éssers vius que ens visiten i els jocs que més els agraden per a pintar en el sòl, així com la distribució del pati actiu. 

  • Compra de jocs de taula: S’ha realitzat la selecció i adquisició d’un lot variat de jocs de taula d’educatius i cooperatius.
  • Instal·lació de gespa artificial al pati de dos anys, al pati d’infantil i en el porxo de primària.

  • Crear un banc de recursos digitals. Hem creat una carpeta en OneDrive del claustre, amb tota la informació arreplegada i materials realitzats amb l’objectiu de centralitzar i organitzar la documentació pedagògica que el professorat ha generat. Aquesta carpeta arreplegarà totes les actuacions, idees, materials, fotografies del procés de transformació del pati al llarg d’aquests dos cursos. PATIS

S’ha comptat amb la participació activa de l’alumnat, professorat i famílies.

Les activitats previstes no s’han pogut executar íntegrament, pel fet que estem immersos en un Pla Edificant i part dels espais a transformar no s’han pogut usar per estar acordonada per les obres.

  • Pintura de patis: s’ha comprat tot el material necessari per a poder realitzar jocs educatius pintats en el sòl del pati. Durant el mes de juliol, la Comissió Mixta s’encarregarà d’acabar les pintures.
  • Instal·lació de les taules de pícnic. Les taules estan muntades, escatades i envernissades, tant les d’infantil com les de primària. Estem esperant a la finalització de les obres del gimnàs perquè l’ajuntament vinga a ancorar totes les taules.

Creació d’espais d’ombra natural: La Unitat Tècnica de la Direcció Territorial d’Alacant va visitar el centre per demanda nostra. Estem esperant contestació de quines mesures podem adoptar i quins no

Activitats professorat:

  • Claustre informatiu sobre els objectius del PIIE.
  • Divulgació del projecte a les famílies.
  • Creació de l’equip motor mixt: distribució de rols i responsabilitats.
  • Anàlisi DAFO a les famílies amb el qüestionari
  • Claustre per a analitzar el DAFO realitzat
  • Demanar pressupost a diferents vivers per a la zona d’arbratge.

 

Activitats alumnat

  • Diari de camp per a la recollida d’informació sobre els éssers vius del pati
  • Folis i carbonets per a buscar les textures que tenim al pati.
  • En xicotets grups amb els ulls tancats buscar zones agradables quant a sensacions tèrmiques.
  • Pla on posar un gomet verd on gaudixen i un groc on menys.
  • Tertúlia dialògica (text o conte) per a reflexionar sobre el nostre pati.
  • Assemblea amb delegats de cada classe per a arreplegar informació.

Gespa nova en l’espai de jocs de taula

Terreny fel gimnàs preparat per a l’hort.

Gespa en la zona d’infantil preparat per a instal·lar damunt les taules de pícnic

Cuines d’infantil

Taules de pícnic preparades per a la seua instal·lació

Pintures comprades preparades per a pintar en comissió mixta

Este PIIE ha rebut una assignació econòmica per part de la conselleria competent en matèria d’educació de la Generalitat. Tot el que s’ha publicat en esta pàgina es fa sota una llicència Creative Commons Reconeixement-CompartirIgual 4.0 Internacional. En cas de publicació del projecte o dels recursos educatius generats, així com la de possibles obres derivades, s’ha de fer sota la mateixa llicència, indicar si s’ha fet alguna modificació i enllaçar esta pàgina com a referència del projecte original i de la seua autoria

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies