El CEIP LLUÍS VIVES, és un centre públic de la ciutat d’Alzira. El nostre centre està ubicat a l’oest de la ciutat i vorejat per la partida Tulell (Nord) el col·legi La Puríssima(est), el parc de la Rambla d’Algemesí (sud) i a uns 100 metres aproximadament, el Riu Xúquer (oest). L’edifici que ocupa el centre fou construït a finals dels anys 70, sobre una superfície de més de 10.000 m2. El centre està constituït per la planta baixa i dos altures, un edifici separat del cos principal on hi ha tres aules d’Educació Infantil, un altre edifici destinat a administració (secretaria, direcció, cap d’estudis, sala del professorat…) i un altre element separat, el gimnàs. El centre està preparat amb rampes i ascensor per atendre a persones amb mobilitat reduïda. Compta amb 19 unitats: quatre d’ Infantil (2 unitats de 1r cicle d’infantil i 5 de 2n cicle d’infantil) i 12 unitats de primària. El col·legi aplica el PEPLI en valencià avançat 1, des d’infantil fins a sisè de primària . Pel que fa a l’ALUMNAT La coeducació és un dels elements bàsic del nostre treball escolar. No existeix cap tipus de discriminació educativa per raó de sexe, ni, per suposat de qualsevol altra qüestió. El percentatge de l’alumnat en funció del sexe és prou equitatiu .El percentatge d’alumnat fill de pare o mare nascut fora de la Comunitat Valenciana és nombrós però participen en la dinàmica del centre amb normalitat.

Visió

Autonomia i innovación.

El nostre centre s’adaptarà a les circumstàncies canviants de l’entorn i als avanços científics, tècnics, culturals i educatius de la societat. És per això que s’inserirà en els projectes d’innovació i renovació pedagògica que crega pertinents i gestionarà els recursos de forma autònoma i singular per crear les condicions idònies per a un funcionament òptim.

Projecte de futur.

L’escola s’obrirà a les noves realitats i preocupacions de la societat del segle XXI,  dotant-la de les ferramentes adequades tant en les tecnologies de la informació, com en la  formació permanent (metodologies actives, inclusió, coensenyança, TAC).

Valors.

L’acceptació d’un mateix, l’empatia, la superació, la tolerància, el diàleg, la col·laboració, la participació, la solidaritat, l’equitat, la coeducació, el respecte, l’esforç, la reflexió, la integritat… que han de fer dones i homes amb actitud crítica per construir una societat  justa i feliç, el respecte al medi ambient, el treball en equip, la confiança mútua.

Estos valors es potenciaran en els temes tranversals següents: La comprensió lectora, l’expressió oral i escrita, la comunicació audiovisual, la competència digital, el foment de la creativitat, de l’esperit científic i de l’emprenedoria.