El CEIP Jaume I i l’oferta educativa a Paiporta.

El CEIP JAUME I està ubicat a Paiporta, comarca de l’Horta Sud, territori de predomini lingüístic valencià, localitat amb una població al voltant de 25.000 habitants, integrada en l’àrea metropolitana de València i comunicada amb la capital a través del metro.

El centre està en funcionament des del curs 1978/1979 i situat a les afores del nucli urbà, a la zona sud de la població : rodejat de camps de cultiu, vivers, parc arborat; limita a l’oest amb el grup de vivendes unifamiliars i l’Horta.

El col·legi rep la població escolar que viu a la zona sud (zona d’eixamples) i de la ciutat jardí (vivendes unifamiliars).És un dels cinc centres d’educació Infantil i Primària de titularitat pública de Paiporta: CEIP L’Horta , CEIP Ausiàs March , CEIP Lluís Vives. CEIP Rosa Serrano i el CEIP Jaume I. Al poble també estan els IES LA SÉNIA i L’ANDREU ALFARO.

Completa l’oferta educativa del poble el centre de la Inmaculada, d’ensenyament concertat.

Edifici de Primària

L’alumnat i les famílies.

És un col·legi de dos línies, amb 470 alumnes, 145 en l’etapa d’Infantil i 325 en Primària, amb una relació prou equilibrada de xics i xiques. Hi ha una bona convivència entre l’alumnat i es mostra des de l’inici de l’escolaritat una bona relació de les famílies amb les propostes del centre.

Unitats escolars i llocs de treball.

La plantilla del centre consta de 35 mestres.

La quasi totalitat del Claustre és definitiu , és doncs una plantilla estable. És un Claustre que en els últims anys ha viscut un canvi important per la quantitat de jubilacions que hem viscut, però la incorporació de mestres ha sigut feta de manera paulatina i amb voluntat de permanència en el centre, pel que podem dir que s’ha constituït en un equip estable.

Mantenim una organització per Cicles, i cuidem la possibilitat de que la tutoria es mantinga dos cursos continuats (que conformen el cicle). El mateix criteri segueix en Infantil al llarg dels tres cursos del Cicle.

El domini del valencià és molt satisfactori, estant tota la plantilla habilitada. La llengua vehicular del centre és el valencià. En el centre comptem amb 6 unitats del segon cicle d’Infantil (una de 2 anys, dos de 3 anys, 2 de 4 anys i 2 de 5 anys). Tenim 13 unitats de Primària (dos per nivell, tenint 3 en segon de primària).