Grups interactius

Una de les formes concretes que pren l’aprenentatge dialògic dins l’aula són els grups interactius mitjançant dels quals es pretén aconseguir dos objectius:

  1. Desenvolupar les capacitats necessàries per evitar l’exclusió social en la societat de la informació.
  2. Superació dels problemes de convivència.

L’objectiu dels grups interactius és introduir a l’aula totes les interaccions que siguin necessàries perquè l’alumnat aprengui allò necessari per afrontar els coneixements i no segregar qui es va despenjant del ritme. 
Aquesta metodologia funciona a totes les etapes educatives i concretament no llista d’assignatures en concret sinó que té la funció del tractament d’un tema, per a dur a terme diferents matèries en connexió. És podria parlar de competències bàsiques però l’objectiu és del desenvolupament i harmonia del grup-classe.
Anem doncs, a designar el funcionament i claus per a dur a terme aquesta filosofia de treball: Els grups interactius són agrupaments d’alumnat heterogeni (no tenen les mateixes característiques ni estils d’aprenentatge, les diferències complementen a la formació d’un grup complex fora categoritzacions), en els quals es realitza una activitat concreta sota la tutela d’un professional o inclús una persona voluntària (com va ser la meva experiència) i aquest grup és totalment flexible ja que pot variar dia a dia.
El temps total de la classe es dividirà  en quatre parts iguals, per exemple 20 minuts en cadascuna de les activitats programades, per tant seria un total de 4 activitats (racons). Cada racó s’ha de dividir amb diferents matèries curriculars: lectura, escriptura, matemàtica i per exemple plàstica.
Així cada grup, en aquest cas 4, anirà rodant d’activitat-racó cada 20 minuts, a les activitats assignades, la qual cosa enriqueix les seves interaccions i connecta millor amb el seu gust pel dinamisme i participació del seu propi aprenentatge.
El professional docent, ja sigui mestre/a o professor/a, coordina i es responsabilitza de la coherència pedagògica del conjunt de les activitats que s’han de desenvolupar, deixant al voluntarietat amb una funció concreta, i una tasca amb una finalitat molt clara.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies