Un any més i a través de l’Ajuntament de la Llosa de Ranes, l’alumnat de 3r i 4t d’Educació Primària del CEIP Crist del Miracle ha participat del taller formatiu ”afrontant l’exclusió grupal” i el relacional ”relacionant-me amb els altres”.
Als tallers s’han realitzat diferents dinàmiques per a treballar les relacions amb els iguals, l’empatia, l’exclusió, cohesió de grup, saber identificar les qualitats que tenim com a persona tant les pròpies com les del companys i companyes, expressió de les emocions, …fonamentals per a una convivència sana i positiva.
*Com ens hem sentit?. *Què pensàveu?.
*Què heu fet?.
*Heu estat empàtics i empàtiques, heu sabut posar-se en el lloc de l’altre …
Què és realment la empatia?…
A l’abordar l’exclusió d’un membre del grup s’ha reflexionat ja que genera una situació incòmoda i de malestar no sols per a la persona assenyalada sinó també per a la resta, per la seua pertinença al mateix grup i perquè en un grup totes les persones ne som responsables.
Com a conclusió, si un membre està en malestar, podem afirmar que el grup no es troba en situació de benestar, la qual cosa s’ha de tenir en compte i per tant, fer-ne sensibilització i treballar-ho per aconseguir vincles i cohesió de grup.