El Consell d’Infància és l’òrgan de participació de l’alumnat en el centre, en ell hi ha representació de tots els cicles educatius i es reuneix, com a mínim, una vegada per trimestre. El membres del Consell d’Infància tenen el dret i la responsabilitat de presentar propostes i emetre opinions sobre qualsevol aspecte de la vida escolar que afecte l’alumnat, que seran escoltades i es tindran en consideració per part dels altres òrgans col·legiats del centre a l’hora de prendre decisions al respecte.
DATA | TEMES I ACORDS |
---|---|
Setembre 2024 | 1. Benvinguda i presentació dels membres del Consell d’Infància. Es presenten els membres del Consell d’Infància i es repassen les seues funcions. 2. Lectura de les propostes de millora del curs 23-24. Patri recorda als nous membres les propostes de millora exposades durant l’últim consell d’infància del curs anterior. 3. Propostes d’activitats per al temps de patis i la seua planificació: torns, materials, encarregats,… Els representants de cada aula exposen al Consell les seues propostes d’activitats per al temps de pati, organització, materials i propostes de millora dels temps i els espais. Després d’escoltar i debatre les distintes propostes s’acorda la següent distribució d’activitats al temps de pati: Dilluns: joc lliure. L’alumnat de 3r i 4t podrà fer ús del trinquet per jugar a raspall. Dimarts: jocs amb baló. De forma rotativa per cicles cada setmana tocarà una de les- següents propostes: cementeri (al gimnàs), basquet (mitja pista) futbol (mitja pista). Dimecres: joc lliure. L’alumnat de 5é i 6é podrà fer ús del trinquet i el gimnàs per a jugar a raspall. Dijous: Aros, cordes, birles i música a disposició de tot l’alumnat. Divendres: patis oberts infantil-primària. S’acorda que serà l’alumnat de 6é l’encarregat del material, de repartir-lo a l’inici del pati, recollir-lo en finalitzar i guardar-lo fins el proper dia. 4. Precs i preguntes. Com a propostes de millora l’alumnat representant de 1r de primària demanen algun espai semblant als que hi ha al pati d’infantil, tals com: cuineta o arener, així com accessoris per a poder jugar. L’alumnat de primària fa constar que cal una reparació al rocòdrom i proposen també la seua ampliació. |