[lgc_column grid=”25″ tablet_grid=”25″ mobile_grid=”25″]
noticia
LLegenda del conill de Pasqua
LLEGENDA DEL CONILL DE PASQUA
Aquest curs tenim la sort de comptar amb Isaiah, el nostre auxiliar de conversa, que ens ha apropat a la història d’aquest manera tan fascinant.
Escolta el conte i ho descubriràs!!
El conill de Pasqua és un personatge que segons ens conta la llegenda ens porta cistelles plenes d’ous de xocolata.
Així ho han viscut els nostres alumnes.



S’ho han passat d’alló més bé i finalment hem aconseguit fer una busqueda cooperativa, en equip.
ANIMACIÓ LECTORA
lectura compartida
Teatre
COUNTRY & CITY MOUSE
LITTLE RED RIDING HOOD
Ja fa alguns cursos escolars que treballem "Teatre a les aules" tant en valencià,castellà, com anglés.
Aquest curs i dins de la programació CLIL de llengües tindrem més representacions… de fet ja hem començat amb "Little Red Riding Hood", a càrrrec de l’alumnat del tercer cicle.
POrtfolio de les llengües
Aquest curs hem començat una nova activitat de foment lector, el PORTFOLIO DE LES LLENGÜES, a més a més té el propòsit d’ajudar-nos a aprendre més i millor qualsevol idioma i d’ajudar-nos a entendre i valorar la diversitat lingüística i cultural que tenim a Europa.
Recomanacions per a l’hàbit lector
Com despertar l’hàbit lector
Practiqueu la lectura de deu a vint minuts cada dia amb ells. És més beneficiós llegir un temps curt cada dia que no pas llegir una hora seguida un cop a la setmana. A més d’ajudar-los a desenvolupar l’hàbit lector, els vostres fills us agrairan aquesta estona de dedicació i acompanyament diari. D’altra banda, cal remarcar que per ser un bon lector, a més de llegir, és imprescindible que els vostres fills sàpiguen explicar el que han llegit. D’aquesta manera garantireu la comprensió del text i potenciareu el seu interès per la lectura.
Cal que tingueu a casa llibres que els interessin perquè són l’instrument més poderós per convidar a la lectura. Els vostres fills han de descobrir que es llegeix per aprendre, però també per passar-ho bé, per plaer i per distracció. Si els nens diuen que llegir és avorrit, de ben segur és perquè no han trobat les lectures adequades als seus gustos.
És important que disposeu d’un lloc agradable per llegir amb llum adequada, amb tranquil·litat i sense sorolls que poden distreure la lectura.
Ajudeu-los a planificar un temps per a la lectura i penseu que fora de casa també hi ha llocs i moments per llegir: a la biblioteca, a l’autobús, a la consulta mèdica…
Doneu-los a conèixer altres formats, com els llibres digitals, els blogs, les pàgines web… com una manera diferent d’acostar-se a la lectura.
Interesseu-vos per les seves lectures de classe i compartiu-les amb tanta naturalitat com pugueu, sense convertir-les únicament en un deure escolar. És molt positiu que aprofiteu moments distesos per poder parlar-ne.
Feu amb ells activitats al voltant dels llibres, com ara dibuixar sobre els personatges dels llibres que llegeix, anar al teatre o al cinema a veure obres relacionades amb llibres… Si vosaltres gaudiu anant a una llibreria i fullejant llibres, els nens de ben segur que aprendran a valorar aquests moments i també aprendran a escollir els seus propis llibres.
Regaleu llibres pels aniversaris i celebracions, d’aquesta manera aprendran a valorar-los i a associar-los com una font de plaer.
proverbi hindu
pla de foment de la lectura
El Pla de foment de la lectura és un document que recull totes les intervencions del centre destinades al foment de la lectura i a millorar l’expressió i la comprensió oral i escrita. Pretén fomentar en l’alumnat l’interés per la lectura i desenvolupar l’hàbit lector; afavorir la comprensió lectora des de totes les àrees, matèries, àmbits i mòduls del currículum; fomentar en l’alumnat la lectura com a activitat lúdica i d’oci, amb el suport de tots els membres de la comunitat educativa i de l’entorn del centre; fomentar en l’alumnat una actitud reflexiva i crítica; potenciar l’ús i la dinamització de les biblioteques del centre i l’aula, amb l’ajut de les noves tecnologies; i, en general, contribuir al desenvolupament de la competència lingüística en l’alumnat.
fes clic en la imatge
qüestionari per a l’alumnat
qüestionari per als pares






