Activitats extraescolars

ACTIVITATS EXTRAESCOLARS CURS 2021/22

El Protocol de protecció i prevenció contra la transmissió i el contagi del SARS-COV-2 per a centres educatius de la Comunitat Valenciana publicat el 20 de juliol de 2021 per la Generalitat Valenciana, recull les mesures d’actuació enfront de la COVID-19 per al curs acadèmic 2021-2022 en els centres educatius d’ensenyaments no universitaris i els seus serveis complementaris. En aquest document hem recollit les mesures de protecció i prevenció a adoptar a l’hora d’oferir activitats extraescolars a la nostra escola:

• El programa anual d’activitat complementàries i extraescolars del curs 2021-2022 s’ha d’ajustar a l’evolució de la pandèmia de COVID-19.
  • Es recomana mantindre en la mesura que siga possible els GCE a l’hora de realitzar les activitats. En cas contrari s’ha de garantir la distància mínima interpersonal d’1,2 metres, entre alumnes de diferents grups i utilitzar en tot moment mascareta
  • S’ha de disposar d’un registre amb la relació d’alumnes assistents, de manera que, en el cas de detectar un contagi, es puga fer la traçabilitat sobre les persones que s’haurien d’aïllar.
  • S’han de prioritzar les activitats a l’aire lliure.
  • Es poden compartir els objectes necessaris per a la realització de l’activitat extraescolar (pilotes, fitxes d’escacs, cintes...) i realitzar, abans i després de l’activitat, higiene de mans i neteja dels materials entre canvis de grups.
  • En les activitats matinals i extraescolars s’ha de limitar l’aforament i els contactes mitjançant grups reduïts, amb un màxim de 20 xiquets i xiquetes en l’escenari de nova normalitat, i de 15 en la resta de nivells d’alerta.
  • S’ha d'escalonar l’entrada i eixida en aquestes activitats amb l’objectiu d’evitar contactes innecessaris i massificació en accessos, especialment si hi han diferents grups al mateix temps.

Tenint en compte aquestes instruccions, la direcció del centre i la direcció de l’AMPA, amb la aprovació del Consell Escolar, han organitzat les activitats extraescolars per al curs 2021-2022 de la següent manera:

ACTIVITATS EXTRAESCOLARS DE LA FUNDACIÓ ESPORTIVA MUNICIPAL

S’han aprovat les activitats de gimnàstica rítmica, atletisme i esgrima. Com que els grups es conformaran amb alumnat de tercer de primària fins a 1r de l’ ESO no són viables els GCE. Les activitats es faran a l’aire lliure, amb mascareta i guardant la distància mínima de seguretat d’1,2 metres. Les activitats es realitzaran de 17:30 hores a 18:30 hores, dies a determinar.

ACTIVITATS EXTRAESCOLARS DE FORCUIN, CERÀMICA I ESCACS

• No es podran fer grups estables de convivència, les agrupacions es faran amb alumnat d’infantil o amb alumnat de primària. Per extremar les precaucions i tal com recomana la Generalitat Valenciana, les activitats es faran a l’aire lliure, amb distància de seguretat d’1,2 metres i mascaretes (es recomana que l’alumnat d’infantil porte mascareta, almenys els grups de 4 i 5 anys). Aquestes activitats en faran al pati de l’escola de 16:30 hores a 17:30/18:00 hores.
  • Els dies de pluja s'avisarà a les famílies perquè no es podran realitzar les activitats, mentre arrepleguen a l’alumnat aquest s'estarà al porxe (primària) i a l’aula d’usos múltiples (infantil).

EDUCACIÓ EMOCIONAL I EDUCACIÓ MUSICAL

• Aquestes activitats es realitzaran respectant els grups estables de convivència del centre, per tant es podran fer sense distància de seguretat però sí amb ús de mascareta per a l’alumnat de primària. L’escola cedirà un aula i es faran al migdia.
  • En el cas que es forme algun grup nou d’educació emocional i aquest no es conforme amb alumnat del mateix grup estable de convivència, l'activitat es realitzarà a l’aire lliure i amb distàncies de seguretat per les vesprades.

ANGLATERRA A CASA

• L’ alumnat d’educació primària podrà ser arreplegat pels educadors/es d’Anglaterra a Casa sempre i quan es respecten el grups estables de convivència i siguen arreplegats cadascun pel seu monitor/a.
  • Les famílies han de portar una autorització signada a l’escola i l’altra a l’acadèmia d’anglès, autoritzant l’eixida de la seua filla/fill amb el corresponent monitor/a.
  • Abans i després de realitzar qualsevol activitat extraescolar dins del recinte escolar l’alumnat haurà de fer la corresponent desinfecció de mans.
  • Les eixides s’hauran d’escalonar per tal d’evitar aglomeracions a la porta d’eixida, es recomana un horari per infantil i un altre per a primària.
  • S’ha de portar un registre de control d’assistència de l’alumnat.
  • A continuació es detallen les activitats extraescolar oferides per l’AMPA per al pròxim curs 2021-2022:

Extraesc_21-22