VIDEO | Pilota – 4t

PROGRAMA PILOTA A L’ESCOLA - 29-01-2024

L’alumnat de 4t de primària de la nostra escola amb el mestre d’educació física Julio Domínguez i el tutor Adel·lí Martínez han participat en el programa PILOTA A L’ESCOLA.

El programa Pilota a l'Escola és un programa que naix l'any 2005 en la Conselleria de Cultura, Educació i Esports amb la finalitat d'introduir l'esport de Pilota en els centres educatius de tot el territori. La Federació de Pilota Valenciana s'encarrega d'aplicar-lo, coordinant i organitzant les diferents activitats.

Aquesta mesura suposa el reconeixement de la pilota valenciana com a eina educativa, a més és una mesura més de les ja preses, com ara: la normativa sobre construcció d'instal·lacions esportives específiques de pilota als centres educatius o la inclusió en els currículums oficials d'Educació Física de continguts de pilota valenciana per tal de desenvolupar completament l'assignatura.

Aquest programa suposa el primer contacte amb la pilota valenciana per a la gran majoria de l'alumnat, és d'aquesta forma que la coneix i la pràctica. A més, els alumnes adquireixen els valors de l'esport i més concretament els que transmet la pilota valenciana. A part dels psicomotrius inherents a qualsevol esport, es destaquen els valors socials que es donen per l'ambient tradicional de la pilota, ja que aquest ambient es caracteritza per la manca d'individualisme i poc protagonisme de la competitivitat, cosa que propícia l'aparició de la solidaritat i la cooperació, el respecte, la integració i la tolerància. Els valors culturals i històrics que deriven de la tradició centenària de les terres valencianes, acompanyats dels valors lingüístics com la riquesa de vocabulari o diversitat idiomàtica.

En aquesta sessió, el tècnic de la FPV , Pablo Linares i el exjugador professional Pepe Mezquita han vingut al nostre centre Carles Salvador. La sessió ha estat molt interessant i divertida, amb continguts teòrics i part pràctica. A més hem realitzat una entrevista als jugadors.

Va de bò!

Ací un vídeo resum de l’activitat.