MENJADOR | BECA 23/24

Com sol·licitar les ajudes per al menjador escolar:

1. ALUMNAT QUE EL CURS 22/23 VA SOL·LICITAR AJUDA PER AL MENJADOR ESCOLAR

Teniu disponible a la vostra web família l’esborrany de sol·licitud d’ajuda per al menjador escolar on consten pregravades les dades que ja estan en poder d’aquesta administració. Si esteu conformes amb les dades facilitades, haureu d’IMPRIMIR, SIGNAR i PRESENTAR L’ESBORRANY A L’ESCOLA.
En aquest casos, no caldrà aportar cap documentació justificativa sols signar i presentar l’esborrany al centre. Disposareu d’un esborrany per a cada fill/filla.

En el cas de no estar conformes amb l’esborrany es procedirà a imprimir i assenyalar la circumstància que canvia en l’apartat G de l’esborrany, presentant aquest en el centre educatiu juntament amb la documentació justificativa.

També podeu sol·licitar el vostre esborrany del 9 al 16 de juny passant per secretaria de 9h a 10h.

2. ALUMNAT QUE EL CURS 22/23 NO VA SOL·LICITAR AJUDA PER AL MENJADOR ESCOLAR o ALUMNAT NOU:

Els alumnes que formen part de la mateixa unitat familiar i estiguen escolaritzats en el mateix centre presentaran una única sol·licitud.

Què documentació cal aportar?
a) Tots aquells que presenten la sol·licitud per primera vegada hauran de presentar:

- El full de sol·licitud (Annex I) degudament complimentat i signat per tots els sol·licitants. A la vostra disposició al següent enllaç: https://bit.ly/42n4CmT
- Fotocòpia de DNI/NIF/PASSAPORT/NIE dels sol·licitants i de l’alumne.
- Original i còpia del llibre de família.

b) Documentació necessària en cas d’al·legar alguna d’aquestes situacions sociofamiliars (s’haurà de presentar original i copia compulsada de tota la documentació acreditativa).

- Els fills/es de víctimes de violència de gènere: còpia compulsada de l’ordre de protecció a favor de la víctima o en el seu cas, la sentència definitiva condemnatòria.
- Fill/a de persona toxicòmana, alcohòlica o reclusa: Certificat emès per metge/centre penitenciari.
- Condició de persona refugiada: presentació de la còpia compulsada de la documentació
facilitada pel Ministeri de l’Interior.
- Família nombrosa: còpia del títol o carnet de família nombrosa.
- Alumnat destinatari de la renda valenciana d’inclusió: no cal presentar cap documentació.
- Discapacitat funcional d’algun membre de la unitat familiar igual o superior al 33%: Certificat de reconeixement del grau, targeta acreditativa de la Conselleria o resolució de l’INSS en que es reconega la condició de pensionista per incapacitat.
- Documentació que acredite una situació d’acolliment familiar o que siguen víctimes de terrorisme.

- Es considera família monoparental:
a) Les famílies que aporten el títol de família monoparental.

b) En cas de no disposar del títol de família monoparental, s’acreditarà aquesta situació
aportant la documentació depenent de cada circumstància:
- Viduïtat: llibre de família i certificat de defunció d’algun dels cònjuges.0
- Separació o divorci: llibre de família i sentència judicial ferma de separació o divorci (o conveni regulador en el cas de parelles de fet) on constarà acreditada l’obligació legal de pagar la pensió alimentària i el règim de convivència de la descendència.
- Famílies de pare o mare solters: llibre de família.

IMPORTANT: En els tres casos assenyalats a més s’haurà d’aportar un certificat municipal de convivència, o, a falta d’això, un informe dels serveis socials o un CERTIFICAT D’EMPADRONAMENT COL·LECTIU, ja que la convivència de la mare o el pare fadrins, separats, divorciats o viudos amb una altra persona amb qui mantinguen una relació d’afectivitat, encara que no estiga regularitzada, exclou la condició de família monoparental i, en conseqüència, els beneficis que se li atribueixen.

Per més informació podeu consultar l’ordre:

https://ceice.gva.es/documents/162640666/172239352/RESOLUCI%C3%93N+COMEDOR.pdf/a533c1c1-0fc2-ea82-d4e5-e