TIC’s a l’aula

Actualment a l’escola estem treballant amb el Projecte TIC. L’objectiu principal és promoure les TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació) en tots els processos d’ensenyament-aprenentatge que es duen a terme a les diferents àrees curriculars.

A través d’activitats digitals, podem apropar els coneixements als alumnes amb mètodes més atractius, innovadors i sobretot, motivadors pels mateixos xiquets que mostren més interès per aprendre i seguir el contingut curricular de les àrees. D'aquesta forma obtenim millores en els resultats i uns aprenentatges significatius i funcionals.

Tanmateix es potencia i treballa la competència de tractament de la informació i competència digital de l’alumnat

A l’escola fem servir diverses eines TIC:

• PDI’s (Pissarres Digitals Interactives/Monitors interactius/Projectors): La gran part de les aules disposen de pissarres digitals, monitors interactius o projectors. Permeten realitzar exercicis virtuals, activitats interactives, projeccions… tot un seguit de processos digitals.
  • Tablets a l’aula: El centre disposa de diverses tablets usades a diferents racons de l'aula, per treballar a les aules diferents exercicis (jclic, quaderns virtuals, programari educatiu…) amb connexió a Internet.
  • Aula TIC: Una aula amb més de 14 ordinadors de taula, per realitzar activitats TIC amb grups reduïts i aprofundir en els continguts i en els sistemes de processadors de textos, presentacions i edició gràfica.
  • Altres eines audiovisuals: càmeres de vídeo i de fotos...
  • Tablets al 3r cicle: Utilitzar tablets a l'aula és obrir una finestra al món, obtenir una font inesgotable de recursos didàctics, afavorir la creativitat dels xiquets i les xiquetes desenvolupant en ells el pensament divergent. L'ús d'aquest instrument facilita la construcció col·lectiva del coneixement, la socialització dels continguts i el treball inclusiu de l'alumnat.  La tablet per si mateixa, no garanteix per si mateixa l'èxit escolar. Però com s'utilitza a l'aula, com desenvolupem les diferents activitats i propostes d'aprenentatge permet entendre la tablet com un excel·lent recurs educatiu. Al moment de la pandèmia, vam poder continuar treballant com ho feiem habitualment des del dia posterior al tancament gràcies als coneixements digitals adquirits per l'alumnat.