NOVEMBRE 2022
ÚLTIMA MOBILITAT DEL PROJECTE KA 101 A JOENSUU (FINLÀNDIA)
El CEIP Bonavista d'Ontinyent finalitza el seu projecte KA 101 anomenat: Acompanyant la infància des d'una mirada respectuosa, amb el curs Sustainability Education a Joensuu, Finlandia.
En aquest curs han participat dos mestres d'Infantil, MªCarmen i Maria Pla, que han compartit la formació amb altres professionals de Canàries i Romania.
Al curs han estudiat el sistema educatiu finés y els programes Eco school i ENO vinculats amb la green flag. Aquests programes es desenvolupen a les escoles sensibilitzades amb l'ecologia, la sostenibilitat i el canvi de mirada cap a la cura i el respecte de la naturalesa. Aprofitar els recursos que ens dóna el medi, reduir l'impacte de l'ésser humà a la terra i l'empremta de carboni parteixen d'un canvi a l'educació que comença a les aules, per expandir-se després a la resta de la societat. Són programes que es duen a terme en tot el món i que guardonen a les escoles per la seua vinculació i el seu treball. Tot el que Maria i MªCarmen han aprés ho mostraran a l’escola per poder posar en funcionament alguna d’aquestes iniciatives que continuen en la línia del nostre centre, que ja compta amb un hort escolar ecològic i un sistema de compostatge setmanal, on reduïm al màxim la quantitat de residus que es creen als esmorzars i al menjador de l’escola. Al nostre centre apostem al màxim per la sostenibilitat i tenim en compte les 5 R: reduir, reciclar, reutilitzar, reparar i recuperar.
A més, durant l’estada a Joensuu han tingut la possibilitat de visitar dues escoles de recent construcció. Una d’elles rep alumnat des dels 5 fins als 12 anys, on es dóna molta importància a la cura dels espais i a les necessitats dels xiquets i les xiquetes tenint així, entre 2 i 3 professionals dins les aules a temps complet. L’altra de les escoles que visitaren és el que anomenen allí kindergarden o jardí d’infància, on acullen alumnat de 0 a 5 anys. En aquesta escoleta l’atenció a les necessitats bàsiques és màxima, podien haver-hi fins a 4 i 5 professionals per aula entre personal educador, titulats, assistents i estudiants. Els espais en ambdues escoles transmetien calma i tranquil·litat i estaven dissenyats per a afavorir l’autonomia i la lliure circulació en tot moment. Un dels aspectes més sorprenent és la cura que tenen cap als corredors, ja que són espais de joc i d’intercanvi d’experiències molt cuidats que faciliten la sociabilitat i les interaccions entre alumnat de diferents edats.
5a mobilitat: “Professorat del CEIP Bonavista d’Ontinyent visita l’escola Ritaharjun a Oulu (Finlàndia)”
El CEIP Bonavista d'Ontinyent continua amb el seu projecte KA 101 anomenat: “Acompanyant la infància des d’una mirada respectuosa”. Aquest projecte consta de 12 mobilitats on es realitzaran tres jobshadowings a Estònia, Finlàndia i Croàcia i, tres cursos a Finlàndia, Gràcia i Itàlia.
En concret, aquesta vegada, dos mestres del "CEIP Bonavista" ubicat a Ontinyent (València) van participar al Jobshadowing del 14 al 19 de novembre. Aquesta pràctica té una traducció en valencià que és "treball a l'ombra". Es tracta d'un mètode que desenvolupa el coneixement mitjançant la pràctica i l’observació on mirar les nostres projeccions sense jutjar-nos representa un aspecte clau en aquest treball.
Durant la seua estada a l’escola Ritaharjun el professorat ha pogut conversar al voltant de la flexibilització de l’horari de l’alumnat per a evitar grups nombrosos, de la distribució dels espais oferint amples aules equipades amb suports tecnològics admirables, del ventall de recursos (fungibles, manipulatius…) que romanen a l’aula, de la importància del desenvolupament de les habilitats socials i del foment de l’autonomia de l’alumnat entre altres.
Estivaliz i Beatriz, les dos mestres participants estan contentes d'haver anat i ara a l'escola "CEIP Bonavista" compartiran els aprenentatges d’aquest jobshadowing al Claustre de professorat per tal de millorar la pràctica educativa i compartir algunes idees pedagògiques que a Ritajarhun School estan duent a terme. Se'n tornaren amb un record entranyable d'aquesta experiència i agraïdes a tots els membres que van fer possible la participació amb aquest projecte.
“4a mobilitat a Croàcia. Professorat del CEIP Bonavista d’Ontinyent visita dues escoles infantils a Zagreb, Croàcia”
El CEIP Bonavista d'Ontinyent continua desenvolupant el seu projecte KA 101 anomenat: “ Acompanyant la infància des d’una mirada respectuosa”. Aquest projecte comptat amb 12 mobilitats on s’han realitzat tres jobshadowings (a Estònia, Finlàndia i Croàcia) i, tres cursos a Finlàndia, Grècia i Itàlia.
Per continuar aquesta aventura pedagògica dos membres del Claustre han visitat dues Kindergarten (escoles infantils) a la ciutat de Zagreb, Croàcia. Han pogut observar de primera mà la mirada cap a l’educació infantil que tenen a aquest país. Les escoles visitades han obert les seues portes perquè el professorat del CEIP Bonavista participe de les seues activitats amb l’objectiu d’ observar ”in situ” la pràctica docent, la seua organització i la seua manera d’entendre l’educació, més concretament, l’educació infantil.
A més a més, en aquesta estada el professat ha pogut conversar al voltant dels materials emprats a les aules, de l’ús de les noves tecnologies a l’etapa compresa entre dos i set anys, de la importància del joc lliure com a eix vertebrador de l’educació infantil. S’ha parat molta atenció en l’organització dels espais i en el foment de l’autonomia de les xiquets i xiquets.
En aquesta estada a Croàcia s’ha comprovat la importància que aquest país dona als espais, ben cuidats i que donen resposta a les necessitats de moviment, de relació, de seguretat, de respecte cap a l’entorn, i d’inclusió.
Ara cal donar un pas més i compartir els aprenentatges d’aquest jobsahdowing al Claustre de professorat per tal de millorar la pràctica educativa i caminar juntes i junts cap a una educació de qualitat fruit de la reflexió conjunta. Cal donar les gràcies a aquest país per la gran acollida rebuda i per compartir les seues experiències educatives.
setembre 2022
3a mobilitat a Grècia dins del projecte KA 101 "Acompanyant la infància amb una mirada respectuosa"
Un estiu formatiu molt intens per al professorat del CEIP Bonavista. A la darrera mobilitat de formació d’aquest estiu ha estat protagonitzada per les nostres companyes Maria Pla, Estívaliz Ferrero i Loreto Ferri a l’illa grega de Corfú a la primera setmana de Setembre.
Al curs anomenat “Drama games and creative storytelling in the classroom: Breaking down ethnicity and social barriers” s’han iniciat en la creació d’històries interessants a través de jocs de creativitat i a utilitzar els jocs dramàtics en els seus entorns educatius mitjançant el famós mètode de Stanislavski.
L'objectiu d'aquest curs pràctic és que les participants aprenguen a crear guions interessants utilitzant la seva creativitat i jocs de dramatúrgia en el seu entorn educatiu, per tal que els seus alumnes s’involucren en el seu procés d’aprenentatge d’una manera més activa, vivencial i respectuosa.
Liderades per un expert en la matèria cinematogràfica, les nostres companyes han estat immerses en el món del cinema, descobrint totes les diferents parts que componen l’elaboració d’una pel·lícula des de la caracterització dels personatges, l’escenografia, la trama, etc. fins l’elaboració del guió.
Una setmana de jocs, actuacions, creativitat i improvisació en la meravellosa illa de Corfú.
Els cursos Erasmus+, contribueixen també a l'enriquiment cultural dels i de les participants, s'estableixen relacions amb altres mestres de diferents països on es donen situacions d' intercanvi de metodologies, pràctiques i idees que fan que tinguem una mirada més oberta cap al món.
Aquestes vivències després es comparteixen amb la resta del claustre, donant pas a una reflexió comuna que ens oriente al nostre objectiu primer, oferir una educació de qualitat.
agost 2022
“Professorat del CEIP Bonavista d’Ontinyent realitza un curs de formació a Florència.”
El CEIP Bonavista d'Ontinyent continua amb el seu projecte KA 101 amb una mobilitat a Florència en la que participen dos membres de l’equip docent a la primera setmana d'agost. El curs de formació on participen s’anomena “Teachers as Promoters of active Learning”.
La ciutat compta amb amb una cultura arraigada en una educació on,a més d’altres aspectes, es tenia molt en compte l’art.
Aquesta educació era una d’una sensibilitat suprema que ha quedat plasmada en quadres, escultures i arquitectura entre altres.
No hi ha educació si no hi ha cultura.Igualment, la formació que s’està fent posa èmfasi en com d’important és ésser sensible amb el paper de l’alumnat.
Havia d’ésser Florència el lloc que ens unira per la mirada sensible que tenim de l’educació.
A més a més, en aquesta estada el professorat ha pogut conèixer les metodologies actives que s’apliquen a la resta d’Europa i les eines que s’empren com ara, aplicacions relacionades amb les noves tecnologies que ens permeten noves possibilitats d’actuació amb l’alumnat. S’ha parat molta atenció en el foment de metodologies actives que depositen el protagonisme en l’alumnat i no en el professorat, allunyant-se així d’ensenyaments més tradicionals.
En aquesta estada a Florència, s’ha comprovat la importància d’ involucrar i motivar a l’alumnat per diferents vies ja que totes les persones no aprenem de la mateixa manera degut a la nostra diversitat com a persones com que som.
Ara cal anar més enllà, compartir els aprenentatges d’aquesta formació al Claustre de professorat per tal de millorar la pràctica educativa i caminar juntes i junts cap a una educació de qualitat fruit de la reflexió conjunta.
Cal donar les gràcies a aquest país i al grup humà on hem estat per la gran acollida rebuda i per compartir les seues experiències educatives.
MAIG 2022
Del 7 al 14 de maig, Kike i Raquel, mestres del CEIP Bonavista han estat visitant huit Kindergartens (Escoletes infantils) a l’àrea de Vimsi en la ciutat de Tallin, Estònia. Aquesta és la primera mobilitat del projecte KA 101 anomenat “Acompanyant la infància amb una mirada respectuosa”
En aquest jobsadowing (observació in situ de la pràctica docent) han après quina és l’estructura pedagògica per organitzar l’educació infantil en Estònia, a més a més de la mirada cap a la infancia de dos a set anys.
Els aprenentatges d’aquesta estada seran compartits al Claustre de professorat per tal de millorar la pràctica educativa i caminar juntes i junts cap a una educació de qualitat fruit de la reflexió conjunta. Cal donar les gràcies a aquest país per la gran acollida rebuda i per compartir les seues experiències educatives.
octubre 2021
Aquest mes som notícia al periòdic d'Ontinyent dins de l'especial Gent Menuda.
març 2021
Rebem el diploma acreditatiu per part de la Generalitat Valenciana del projecte KA 101 anomenat "Acompanyant la infància amb una mirada respectuosa" i coordinat per Enrique Molina Albert. El codi d'aquest projecte és 2020-1-ES01-KA101-079586
DESEMBRE 2020
JA TENIM PLACA ERASMUS!
El CEIP Bonavista estem novament d'enhorabona. La setmana passada vam rebre la placa commemorativa Erasmus + per la participació a dos projectes Erasmus KA 101 anomenats "Eines per al canvi" i "Acompanyant la infància amb una mirada respectuosa". Agrair des d'ací el treball incansable del nostre conserge Vicent sempre que necessitem la seua ajuda en el nostre dia a dia.
OCTUBRE 2020
Participem als Erasmus Days. Per primera vegada l’Ajuntament d’Ontinyent organitza un acte per donar a conèixer a la ciutadania els projectes aprovats a la ciutat. Aquesta convocatòria s’ha produit un augment considerable a la ciutat.
La plataforma ErasmusDays es fa resó de l’activitat a Ontinyent. Acte Ontinyent
L'acte va ser un èxit a pesar d'estar en pandèmia. Ací podem veure un recull d'imatges del mateix.
AGOST 2020
El projecte KA 101 anomenat “Acompanyant la infància amb una mirada respectuosa” ha sigut seleccionat. Amb un 90/100 de puntuació ocupem el lloc 59 dels 601 projectes aprovats a tota Espanya. A aquesta convocatòria s’incorporen més centres de la ciutat.
La premsa recull la notícia.