Trobades 2022

Després de 3 anys, aquest dissabte vam tornar a gaudir a Benigànim de les Trobades d'escoles en valencià.

Vam passar una vesprada molt divertida amb la cercavila, on l'alumnat de 6è va desfilar amb les xanques. També ho vam passar genial amb els tallers que es van preparar.

Tothom junts vam compartir rialles, festa i emocions!

Vídeo no especificat.

Erasmus Croàcia 2

Amb el nostres “students” ja a les seues cases, en companyia de les famílies, tanquem el que ha sigut aquesta primera vivència Erasmus al CEIP Bonavista.
A la segona part del viatge l’alumnat ha pogut realitzar de forma cooperativa la seua primera creació ” Stop Motion”, han visitat Rijeka i Opatija, han visionat el treball fet per la resta, han compartit moments de joc al parc Amazina així com han rebut el seu diploma acreditatiu.
Però el que més els ha costat ha sigut haver d’acomiadar-se de totes les amistats sorgides a Zagreb que els ha ajudat a millorar la competència comunicativa en anglès, així com el coneixement d’altres cultures.
Mentrestant, la comissió d’internacionalització, continua esperant els resultats dels fons sol.licitats al projecte KA 121 que possibilitarà futures mobilitats d’alumnat, perquè sens dubte, són experiències que ens enriqueixen.
Viatjar per ampliar la formació professional i personal tant del professorat com de l’alumnat, per viure experiències, per crear llaços entre diferents cultures, per expandir el nostre futur més immediat. Viatjar per viure, per voler tornar…

El Bonavista amb l’esport

Ahir 6 d'abril vam celebrar el Dia Internacional de l'Activitat Física al centre. Aquest any ens van visitar esportistes de diferents clubs per mostrar-nos les seues disciplines. Vam practicar bàsquet, futbet, handbol i voleibol.

El temps ens va acompanyar i vam poder passar una jornada divertida coneixent i practicant diferents esports, des d'infantil 2 anys fins a 6è de primària.

Erasmus a Croàcia amb alumnat

El CEIP Bonavista d’Ontinyent continua desenvolupant el seu projecte KA 226 anomenat: COVID 19, School Digital Accelerator, amb codi 2020-1-BE01-KA226-SCH-082714 amb la primera mobilitat a la ciutat de Zagreb, a Croàcia. L’activitat s’ha dut a terme del 2 al 9 d’abril. Aquests projectes KA 226, van ser creats per la Unió Europea de forma extraordinària, després del confinament a l’any 2020 amb l’objectiu de desenvolupar accions per pal·liar la bretxa digital existent a l’àmbit educatiu. 

Dins d’aquest projecte, ja s’han desenvolupat tres mobilitats a Bèlgica, Turquia i ara a Croàcia durant aquest curs escolar. Però aquesta ocasió, sens dubte ha sigut la més especial, ja que per primera vegada, deu alumnes de sisè i tres docents han pogut participar en un encontre amb escolars de huit nacionalitats, estan gaudint d’una experiència molt enriquidora. 

En aquesta ocasió, a la ciutat de Zagreb, han pogut conèixer l’escola i el sistema educatiu, la recerca del tresor per la ciutat, diverses visites culturals com el llacs de Plitvice i part de la costa Dàlmata. A més a més, han treballat la tècnica STOP MOTION i han pogut realitzar diversos vídeos que posteriorment han presentat a la resta de participants. 

Aprofitant la estància a la ciutat, han visitat l’escoleta infantil Mali Istrazivac, els nostres socis d’altre projecte que s’està desenvolupant al centre i que el passat mes de gener estigueren al CEIP Bonavista realitzant un jobshadowing.

Tanmateix, a l’alumnat els esperava una sorpresa a la seua arribada, les auxiliars de conversa Erasmus, Roza i Urska, els van visitar i van poder retrobar-se i gaudir d’un temps junts.

A Croàcia,  s’han marcat les bases de la propera mobilitat que es desenvoluparà en Ontinyent que rebrem a meitat octubre del 2022 un centenar d’entre alumnes i professorat on es podrà veure tant el dia a dia del centres, les costums així com la pròpia cultura.

En aquest projecte han participat professorat i alumnat de Bèlgica, Estònia, Bulgària, Croàcia, Turquia, Eslovènia i Nord Macèdonia.  

Sens dubte ha sigut una gran experiència la que han viscut, que enriqueix el procés d’internacionalització iniciat en el centre amb la primera participació de l’alumnat. 

2 D’ABRIL, DIA MUNDIAL DE L’AUTISME

Durant aquesta setmana hem realitzat diferents activitats per tal de donar visibilitat a les persones amb autisme. Des dels diferents nivells hem vist diferents vídeos, també manualitats i al mateix temps hem reflexionat sobre les característiques de les persones que tenen TEA. Des de l'escola donem valor a l'acceptació, inclusió i comprensió a totes les persones.

La tasca final ha consistit en que l'alumnat retallara una peça de trencaclosques que representa el símbol de TEA, formant un gran mural a l'entrada del hall de l'escola.

Hàbitats dels animals

Sabeu què són els éssers vius? Sabeu quins són els animals que viuen en la granja, la selva, la sabana o el desert? Quins són els que estan coberts de pèl, de plomes, escates? O com naixen o mengen els animals salvatges i domèstics?

Això i més, és el que ha après l’alumnat de segon, després d’acabar el projecte dels animals. I per finalitzar el seu treball, ens han deixat una mostra dels dos hàbitats que han treballat a classe, creant animals i elements que hi han al mar i a la selva, amb material reciclable.

ART AMB TOTS ELS SENTITS A 5 ANYS

L’art de processos és un moviment artístic que no busca com a objectiu final un resultat, sinó que l’alumnat gaudisca de l’experiència i del plaer d’aprendre fent i creant sense comparacions ni models de referència. L’art ens ajuda a expressar mitjançant el cos, les nostres emocions, les vivències i experiències pròpies i ens allibera. A l’aula de 5 anys hem encetat els tallers d’art de processos amb la finalitat de mostrar com i qui som a través de diferents tècniques i materials. En una de les ocasions preparàrem l’aula amb elements de festa, en una provocació central i diverses propostes de pintura amb textures, que conviuen amb música suau i tranquil·la. En altra ocasió presentàrem una xocolatada artística.

Però no sols preparem l’aula, sinó que també parlem amb l’alumnat per fer-los partícips del procés. El dia d’abans del taller seiem en rogle i els contem que alguna sorpresa els rebrà l’endemà tan prompte com entren a l’aula i que hauran de dur totes i tots el davantal per poder participar. Açò ja crea nerviosisme i emoció. Arribat el moment ens posem el davantal, obrim la porta i alah, guauu… tots els sentits es posen en funcionament i donem pas a què a l’alumnat explore i experimente sense interrompre processos interns

Dia Mundial de la Síndrome de Down

Hui dilluns dia 21 de març és el dia Mundial de la Síndrome de Down, hem acudit a l’escola amb els calcetins diferents, desparellats, per a conscienciar que les diferències ens enriqueixen. Apostem per la inclusió en tots els àmbits de les nostres vides!!!

Dia de la dona

La nostra escola continua compromesa en caminar cap endavant per eliminar les desigualtats que les dones seguim patint. Aquest dia hem fet activitats on ha participat tot l’alumnat, des d’infantil fins primària. “Artur i Clementina” han segut els protagonistes en infantil, gaudint dels somnis d’aquesta tortuga tan aventurera que sols volia ser lliure i ella mateixa. També hem pintat un banc del pati amb el color que ens identifica a dones, xiquetes, mares, iaies…el violeta, en ell s’han escrit frases que han sorgit de les converses al voltant d’aquest dia en les classes. El espai violeta també ha estat present mitjançant un joc al voltant de Dones Mestres,totes valencianes.

Sols dir que com escola democràtica que som tenim la responsabilitat de fer un món just i igualitari on totes les persones poguem ser lliures, fent un present millor i un futur on les desigualtats no existeisquen

Carnestoltes

Després d’una setmana d’activitats, Carnestoltes ha arribat a la seua fi.

El pregó de Carnestoltes de la setmana passada va donar lloc a una sèrie de consignes que l’alumnat del centre va portar al llarg de la setmana per no ser enfarinats per Carnestoltes i la seua comitiva: monyo de color, perruques, peces de roba dels majors...

El judici que va realitzar l’alumnat de 6è va ser el preludi de la desfilada de Carnestoltes que es va realitzar ahir al pati de l’escola, on els xiquets i les xiquetes van poder gaudir d’una vesprada plena de diversió, música, ball i molt de color.

Fins el proper any Carnestoltes!