2a mobilitat a Florència dins del projecte KA 101 anomenat acompanyant la infància amb una mirada respectuosa

De l’1 al 5 d’agost, Raquel i Pascual continuen desenvolupant el seu projecte KA 101 anomenat “Acompanyant la infància amb una mirada respectuosa” amb una mobilitat a Florència en la que participen dos membres de l’equip docent. El curs de formació on participen s’anomena “Teachers as Promoters of active Learning”.

La ciutat compta amb amb una cultura arraigada en una educació on, a més d’altres aspectes, es tenia molt en compte l’art. Aquesta educació era una d’una sensibilitat suprema que ha quedat plasmada en quadres, escultures i arquitectura entre altres. No hi ha educació si no hi ha cultura. Igualment, la formació que s’està fent posa èmfasi en com d’important és ésser sensible amb el paper de l’alumnat. Havia d’ésser Florència el lloc que ens unira per la mirada sensible que tenim de l’educació.

A més a més, en aquesta estada el professorat ha pogut conèixer les metodologies actives que s’apliquen a la resta d’Europa i les eines que s’empren com ara, aplicacions relacionades amb les noves tecnologies que ens permeten noves possibilitats d’actuació amb l’alumnat. S’ha parat molta atenció en el foment de metodologies actives que depositen el protagonisme en l’alumnat i no en el professorat, allunyant-se així d’ensenyaments més tradicionals.

En aquesta estada a Florència, s’ha comprovat la importància d’ involucrar i motivar a l’alumnat per diferents vies ja que totes les persones no aprenem de la mateixa manera degut a la nostra diversitat com a persones com que som.

Ara cal anar més enllà, compartir els aprenentatges d’aquesta formació  al Claustre de professorat per tal de millorar la pràctica educativa i caminar juntes i junts cap a una educació de qualitat fruit de la reflexió conjunta.

Cal donar les gràcies a aquest país i al grup humà on hem estat per la gran acollida rebuda i per compartir les seues experiències educatives.