Erasmus a Croàcia amb alumnat

El CEIP Bonavista d’Ontinyent continua desenvolupant el seu projecte KA 226 anomenat: COVID 19, School Digital Accelerator, amb codi 2020-1-BE01-KA226-SCH-082714 amb la primera mobilitat a la ciutat de Zagreb, a Croàcia. L’activitat s’ha dut a terme del 2 al 9 d’abril. Aquests projectes KA 226, van ser creats per la Unió Europea de forma extraordinària, després del confinament a l’any 2020 amb l’objectiu de desenvolupar accions per pal·liar la bretxa digital existent a l’àmbit educatiu. 

Dins d’aquest projecte, ja s’han desenvolupat tres mobilitats a Bèlgica, Turquia i ara a Croàcia durant aquest curs escolar. Però aquesta ocasió, sens dubte ha sigut la més especial, ja que per primera vegada, deu alumnes de sisè i tres docents han pogut participar en un encontre amb escolars de huit nacionalitats, estan gaudint d’una experiència molt enriquidora. 

En aquesta ocasió, a la ciutat de Zagreb, han pogut conèixer l’escola i el sistema educatiu, la recerca del tresor per la ciutat, diverses visites culturals com el llacs de Plitvice i part de la costa Dàlmata. A més a més, han treballat la tècnica STOP MOTION i han pogut realitzar diversos vídeos que posteriorment han presentat a la resta de participants. 

Aprofitant la estància a la ciutat, han visitat l’escoleta infantil Mali Istrazivac, els nostres socis d’altre projecte que s’està desenvolupant al centre i que el passat mes de gener estigueren al CEIP Bonavista realitzant un jobshadowing.

Tanmateix, a l’alumnat els esperava una sorpresa a la seua arribada, les auxiliars de conversa Erasmus, Roza i Urska, els van visitar i van poder retrobar-se i gaudir d’un temps junts.

A Croàcia,  s’han marcat les bases de la propera mobilitat que es desenvoluparà en Ontinyent que rebrem a meitat octubre del 2022 un centenar d’entre alumnes i professorat on es podrà veure tant el dia a dia del centres, les costums així com la pròpia cultura.

En aquest projecte han participat professorat i alumnat de Bèlgica, Estònia, Bulgària, Croàcia, Turquia, Eslovènia i Nord Macèdonia.  

Sens dubte ha sigut una gran experiència la que han viscut, que enriqueix el procés d’internacionalització iniciat en el centre amb la primera participació de l’alumnat.