Sara i Mari Carmen a Reggio Emilia dins del projecte KA 101 anomenat Eines per al canvi

El CEIP Bonavista d’Ontinyent continua desenvolupant el seu projecte KA 101 ”Eines per al canvi”, amb codi 2019-1-ES01-KA101-062351 amb la quarta mobilitat a la ciutat de Reggio Emilia. Aquesta vegada dos mestres de l’escola han desenvolupat el curs de formació “Preschool: Welcome Parents”. L’activitat s’ha dut a terme del 2 al 6 de maig, i han estat acompanyades per altra mestra de l’escola Martínez Valls.

Dins d’aquest projecte, ja s’han desenvolupat altres mobilitats a Bulgària, Grècia i Finlàndia.

En aquesta ocasió, a la ciutat de Reggio Emilia, han pogut conèixer el sistema educatiu italià, han compartit amb companyes d’altres païssos com millorar la relació amb les famílies i com donar-los la benvinguda. Hem pogut aprofundir en la importància de la implicació i participació de les famílies a la vida escolar dels xiquets i xiquetes, amb estratègies i dinàmiques per millorar la nostra tasca educativa.

A més, han pogut realitzar una visita guiada pel Centre Internacional de Loris Malaguzzi, on han pogut viure de primera mà, una gran experiència descobrint la metodologia que va impulsar aquest pedagog a través dels Ateliers de Llum, la Matèria, Fang, Paper, Digital, Mecànica…

També han descobert el Centre Remida, un lloc on es disposa el material reutilitzable d’una forma artistica i ben acurada, per part d’un atelierista.

Està siguent una experiència molt enriquidora que posteriorment traslladaran als seus companys i companyes per tal d’enriquir el projecte d’escola al CEIP Bonavista.