BENVINGUTS/DES A LA NOSTRA BIBLIOTECA!

Durant el curs 2022/2023, gràcies a la inscripció al Programa per a la dinamització de les biblioteques escolars i foment de la lectura, hem creat un espai renovat destinat a la biblioteca.

En Antonio García López considerem que la lectura és un aspecte fonamental per al creixement personal i acadèmic dels nostres alumnes. Per tant, crear un espai idoni per a afavorir-lo era un dels nostres principals objectius. A més, pretenem millorar els hàbits lectors, assegurar el seu creixement lector i passar de saber llegir en voler llegir, fomentant així el plaer per la lectura.

Hem aconseguit crear un espai acollidor, adaptat a tots els nivells i etapes, on se senten a gust i poden gaudir d’un moment de tranquil·litat llegint els seus llibres preferits. Este espai també permet realitzar activitats de dinamització, com a teatres de titelles i kamishibai, entre altres.

Però, com organitzem la biblioteca? La classificació dels exemplars s’ha realitzat seguint el mètode CDU (Classificació Decimal Universal), el qual consisteix a organitzar per temàtiques els diferents fons. D’esta manera, presentem en forma de margarida els colors associats, en primer lloc, a cada cicle; i, en segon lloc, a les temàtiques trobades. En este últim cas, es destaquen les següents: llengua i literatura, geografia i història, general, filosofia, religió, ciències socials, matemàtiques i ciències naturals, ciències aplicades i art, música i esports.

Un aspecte a destacar és que, dins de l’apartat de filosofia, hem creat un racó violeta, on es troben aquells exemplars destinats específicament al foment de la igualtat de gènere. A més, en les calaixeres, anirem col·locant els llibres més nous i motivadors, perquè puguen accedir a ells fàcilment.

Als docents ens encanta i, per descomptat, a l’alumnat també!