NOVES  ACCIONS  D’IGUALTAT  AL  CENTRE

Contemplada dins de la planificació d’accions d’igualtat a realitzar aquest curs, i seguint les orientacions de la UEO (Unitat Especialitzada d’Orientació Educativa  d’Alacant) i les diferents referències  normatives estatals, autonòmiques i locals d’igualtat , aquestos dies s’han presentat els nous títols literaris que enriqueixen el fons bibliogràfic de la Biblioteca Coeducativa de la nostra escola.

Aquest nou material , respon a la necessitat d’ampliar l’oferta literària de temàtica relacionada amb l’Educació Afectiva i Sexual , i a les Identitats i Diversitats Sexuals i de Gènere ; tant en la Etapa d’Educació Infantil com en l’Etapa d’Educació Primària.

La seva presentació s’ha dut a terme aprofitant l’efemèride del Dia Del Llibre, 23 Abril , encara que aquest material pot tindre un major recorregut dins de les aules gràcies a les sessions de Valors i Tutoria.

D’altra banda , està prenent forma un nou espai en l’escola: el Racó Lila.-Multicolor. Dins d’aquest espai de promoció , informació i sensibilització en els valors de la Igualtat, la Coeducació i el respecte a les Diversitats , s’arrepleguen diversos materials literaris i didàctics que possibiliten el desenvolupament d’aquestos valors en els diferents membres de la comunitat educativa del centre . La creació del LOGO del racó ha comptat amb la participació de l’alumnat de 6º  Primària , i en breu podrem presentar-vos-el , dins d’una exposició dels treballs presentats per l’alumnat participant. Trobareu l’espai en l’entrada de l’escola, junt amb recomanacions literàries, l’agenda d’activitats d’Igualtat, cartelleria informativa….etc…..vos convidem a visitar-lo.

I per altre costat, informar-vos de la nova estructuració d’ús dels lavabos de l’interior de l’edifici. Seguint amb el criteris de Coeducació i Igualtat / Diversitats, els lavabos son INCLUSIUS, , ès a dir , qualsevol persona sense importar la seva Identitat i Expressió de Gènere pot emprar-los indistintament. Ja no apareixeran els rètols diferenciadors/segregadors  per sexe , i tots els lavabos comptaran amb la privacitat necessària d’espais compartimentats. Cal recordar que aquestos espais continuen sent Espais Educatius de Convivència i d’ Autonomia i Endreç Personal.