Mètode Pellitero

Des del curs escolar 2016-2017 s'ha dut a terme en el CEIP Jaume I de Vinaròs el programa d'innovació educativa “MANEIG DEL COMPORTAMENT A l'AULA ORDINÀRIA A TRAVÉS DEL GOS DE SUPORT”, programa específic dins del reforç educatiu assistit per gossos, Mètode Pellitero.

El programa de suport i o reforç educatiu assistit per gossos Mètode Pellitero ofereix recursos als centres educatius, afavorint, al costat dels altres actors de l'educació, aprenentatges motivadors, d'interés i significatius a través d'un gos, el gos de suport i dirigit per un professional especialista per a millorar les competències dels alumnes.

El “Mètode Pellitero” es caracteritza per l'entrenament específic que reben els gossos de suport en tècniques d'intervenció animal-humà. És a dir, processos formatius d'empremta, socialització, habituació i generalització de recursos tècnics significatius per a les sessions realitzades en contextos reals d'intervenció.

Com que l'educació ha de ser un element clau en el desenvolupament del projecte de vida de les persones i ha de promoure les competències necessàries per a poder aconseguir les majors cotes de qualitat de vida, aquest projecte es presenta com un recurs que permeta enriquir el funcionament dels alumnes d'un centre educatiu amb i sense necessitats educatives especials i millorar els seus resultats personals mitjançant la provisió dels suports adequats, a través de la planificació centrada en la persona.

El programa es posiciona com un recurs capaç de crear espais d'aprenentatges diferents i idonis, amb un suport pedagògic i metodològic enriquidor i avaluable, gràcies a l'aportació d'un estímul viu, el gos de suport. Aquest programa es presenta amb la finalitat de proporcionar als alumnes d'un centre educatiu els suports necessaris per a afavorir el seu desenvolupament personal i potenciar l'adquisició d'habilitats, destreses i competències necessàries per a millorar el funcionament en el seu entorn.

El programa pretén ser un recurs per a professors de suport, professors, tutors i departament d'orientació del centre. És un programa funcional, pràctic i adaptat a la filosofia i valors del centre el principal objectiu del qual és afavorir i millorar les habilitats funcionals dels alumnes, millorar els seus nivells d'autonomia personal i interdependència, afavorir les relacions socials  i l'empatia, afavorir la comunicació i el llenguatge i fomentar la motivació i l'interés per l'aprenentatge, creant per a això espais d'aprenentatge diferents i motivadors i aportant un element motivador i dinamitzador (el gos de suport)per a la consecució d'aquestes metes.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies