Des del curs escolar 2016-2017 s'ha dut a terme en el CEIP Jaume I de Vinaròs el programa d'innovació educativa “MANEIG DEL COMPORTAMENT A l'AULA ORDINÀRIA A TRAVÉS DEL GOS DE SUPORT”, programa específic dins del reforç educatiu assistit per gossos, Mètode Pellitero.
El programa de suport i o reforç educatiu assistit per gossos Mètode Pellitero ofereix recursos als centres educatius, afavorint, al costat dels altres actors de l'educació, aprenentatges motivadors, d'interés i significatius a través d'un gos, el gos de suport i dirigit per un professional especialista per a millorar les competències dels alumnes.
El “Mètode Pellitero” es caracteritza per l'entrenament específic que reben els gossos de suport en tècniques d'intervenció animal-humà. És a dir, processos formatius d'empremta, socialització, habituació i generalització de recursos tècnics significatius per a les sessions realitzades en contextos reals d'intervenció.
Com que l'educació ha de ser un element clau en el desenvolupament del projecte de vida de les persones i ha de promoure les competències necessàries per a poder aconseguir les majors cotes de qualitat de vida, aquest projecte es presenta com un recurs que permeta enriquir el funcionament dels alumnes d'un centre educatiu amb i sense necessitats educatives especials i millorar els seus resultats personals mitjançant la provisió dels suports adequats, a través de la planificació centrada en la persona.
El programa es posiciona com un recurs capaç de crear espais d'aprenentatges diferents i idonis, amb un suport pedagògic i metodològic enriquidor i avaluable, gràcies a l'aportació d'un estímul viu, el gos de suport. Aquest programa es presenta amb la finalitat de proporcionar als alumnes d'un centre educatiu els suports necessaris per a afavorir el seu desenvolupament personal i potenciar l'adquisició d'habilitats, destreses i competències necessàries per a millorar el funcionament en el seu entorn.
El programa pretén ser un recurs per a professors de suport, professors, tutors i departament d'orientació del centre. És un programa funcional, pràctic i adaptat a la filosofia i valors del centre el principal objectiu del qual és afavorir i millorar les habilitats funcionals dels alumnes, millorar els seus nivells d'autonomia personal i interdependència, afavorir les relacions socials i l'empatia, afavorir la comunicació i el llenguatge i fomentar la motivació i l'interés per l'aprenentatge, creant per a això espais d'aprenentatge diferents i motivadors i aportant un element motivador i dinamitzador (el gos de suport)per a la consecució d'aquestes metes.