Què és el consell escolar?
El consell escolar de centre és l’òrgan col•legiat de govern a través del qual es garanteix la participació dels diferents sectors que constitueixen la comunitat educativa.
Qui forma el consell escolar?
EQUIP DIRECTIU
- Directora: Olga Mulet
- Cap d'estudis: Ana Albuixech
- Secretari: Juan Doménech
REGIDORA DE L'AJUNTAMENT
- Begoña López
REPRESENTANT ALUMNAT:
REPRESENTANT PROFESSORAT
- Maria José Beltran
- Tania Checa
- Silvia Gascon
- Fernando Rodriguez
- Xavier Fabregat
- Miguel Joaquin Selva
- Regina Campo
REPRESENTAT PERSONAL ADMINISTRACIÓ I SERVEIS
- José M. Pedro
REPRESENTANT MARES, PARES, REPRENENTATS LEGALS
- Raquel Castejon
- Sonia Nogueiro
- Irene Fernandez
- Samantha Santana
- Jose A. Jimenez
- Juan Sebastian Roig
- Aida Lluch
- Aurora Traigueros
REPRESENTANT DE L'AMPA
- Katia Mogarra
El consell escolar dels centres públics regulats en aquesta norma amb nou unitats o més estarà integrat per:
a) La directora o el director del centre, que en serà la presidenta o el president.
b) La cap o el cap d’estudis del centre.
c) La secretària o el secretari del centre, que actuarà com a secretària o secretari del consell escolar, amb veu però sense vot.
d) Una regidora o regidor o representant de l’ajuntament en el terme municipal del qual es trobe radicat el centre.
e) Set representants del professorat triats pel claustre de professorat.
f) Nou representants de les mares, pares o representants legals de l’alumnat, dels quals un serà designat per l’associació de mares i pares de l’alumnat més representativa al centre.
g) Un representant del personal d’administració i serveis, si n’hi haguera.
Quina és la funció del consell escolar?
El consell escolar del centre, sense menyscapte dels principis generals previstos en la normativa vigent, tindrà les competències següents:
a) Proposar directrius per a l’elaboració del projecte educatiu, del projecte de gestió, de les normes d’organització i funcionament, de la programació general anual, i de tots aquells plans i programes que determine l’Administració educativa amb criteris d’equitat.
b) Conéixer i emetre informe, abans de la seua aprovació, dels projectes, plans i normes del centre, i avaluar-los, a la finalització del curs escolar, sense perjudici de les competències que el claustre del professorat té atribuïdes respecte a la concreció del currículum i a tots els aspectes educatius.
c) Promoure i participar en l’ús social i acadèmic del valencià dins del marc establit pel projecte lingüístic, amb la concreció del programa d’educació plurilingüe i intercultural adoptat, i pel pla de normalització lingüística, en el qual es plasmen les línies d’actuació previstes per als diferents àmbits escolars: l’administratiu, el de gestió i planificació pedagògica i el social i d’interrelació amb l’entorn.
d) Vetlar perquè els entorns, processos i serveis siguen accessibles a tots els membres de la comunitat educativa, mitjançant l’eliminació de barreres d’accés i la incorporació de les condicions que faciliten la interacció, la participació, la màxima autonomia i la no-discriminació de les persones.
e) Vetlar per la incorporació i el desenvolupament dels principis inclusius en el projecte educatiu i en tots els plans i les actuacions del centre.
f) Conéixer i emetre informe, abans de la seua aprovació, i avaluar, a la finalització del curs escolar, la programació general anual del centre docent, sense perjudici de les competències del claustre de professorat en relació amb la planificació i organització docent, i realitzar propostes de millora perquè siguen incloses en el pla d’actuació per a la millora.
g) Aprovar el projecte de pressupost del centre d’acord amb el que s’estableix en el seu projecte de gestió, així com supervisar-ne l’execució i aprovar el compte anual amb la liquidació d’aquest.
h) Promoure la conservació i renovació de les instal•lacions i equipament escolar, així com informar l’obtenció de recursos econòmics complementaris d’acord amb els límits recollits en la normativa vigent i els que establisca l’Administració.
i) Conéixer i valorar les candidatures a la direcció del centre i els projectes de direcció presentats.
j) Participar en la selecció de la persona que exercisca la direcció del centre en els termes que s’establisca en la normativa específica, ser informat del nomenament i cessament dels membres de l’equip directiu, així com participar en l’avaluació de l’acompliment de la funció directiva, de la manera que es determine.
k) Proposar, si escau, la revocació del nomenament de la persona titular de la direcció del centre, amb el previ acord motivat dels seus membres adoptat per majoria de dos terços del total de membres efectius, amb dret a vot, que conformen el consell escolar.
l) Proposar i aprovar mesures i iniciatives que afavorisquen la igualtat, la convivència i el respecte a la diversitat, la compensació de desigualtats, la resolució pacífica de conflictes en tots els àmbits i la igualtat entre dones i homes.
m) Conéixer i participar en la resolució dels conflictes de convivència i promoure accions de prevenció que afavorisquen un clima de convivència en el centre i una verdadera cultura de pau basada en el respecte als valors universals. Quan les mesures disciplinàries adoptades per la direcció del centre corresponguen a conductes de l’alumnat que perjudiquen greument la convivència del centre, el consell escolar, a instàncies de les famílies podrà revisar la decisió adoptada i proposar, si escau, les mesures alternatives oportunes.
n) Proposar i aprovar mesures i iniciatives que afavorisquen el bon ús de l’equipament i les eines TIC de què dispose el centre, així com vetlar pel respecte a la protecció de dades, la propietat intel•lectual, la convivència i la utilització de programari lliure.
o) Informar sobre l’admissió de l’alumnat.
p) Informar i participar en l’establiment de les directrius per a la col•laboració, amb finalitats educatius i culturals, amb les administracions locals, amb altres centres docents, o amb entitats i organismes públics o privats.
q) Analitzar i valorar el funcionament general del centre, l’evolució del rendiment escolar i els resultats de les avaluacions internes i externes en les quals participe el centre.
r) Elaborar propostes i informes, a iniciativa pròpia o a petició de l’Administració educativa, sobre el funcionament del centre i sobre altres aspectes que puguen incidir en la millora de la gestió.
s) Determinar els criteris sobre la participació del centre en activitats socioculturals, esportives i recreatives realitzades dins i fora del centre, i en aquelles altres accions a les quals el centre poguera prestar la seua col•laboració.
t) Establir criteris i actuacions per a aconseguir una relació fluida i participativa entre aquest òrgan col•legiat de govern i tots els sectors de la comunitat educativa, promoure les relacions i la col•laboració escola-família i fomentar la participació de les famílies en les eleccions a membres del consell escolar i en les diferents consultes que es realitzen per part de la direcció del centre o de l’Administració educativa.
u) Proposar i aprovar mesures i iniciatives que afavorisquen l’ús de la pàgina web de centre com a eina de difusió d’informació i publicació de la producció digital del centre.
v) Sol•licitar, als serveis de suport, a altres institucions o a experts, els informes i l’assessorament que es considere oportú, i constituir comissions amb caràcter estable o puntual per a la realització d’estudis o treballs.
w) Qualsevol altra que l’Administració educativa determine en el seu àmbit de competències.
Quin és el funcionament del consell escolar?
El consell escolar es reunirà, com a mínim, una vegada al trimestre i sempre que el convoque la direcció del centre per iniciativa pròpia o a sol·licitud de, com a mínim, un terç dels seus membres. En aquest últim supòsit s’haurà de convocar en el termini de deu dies naturals. En tot cas, serà preceptiva a més, una reunió a principi de curs i una altra al final de curs.
El consell escolar de cada centre constituirà totes aquelles comissions de treball que decidisca i en la manera que es determine en les seues pròpies normes d’organització i funcionament. En aquestes comissions, que no tindran caràcter decisori ni vinculant, es procurarà la paritat entre dones i homes. Podran incorporar-se a aquestes comissions, a criteri del consell escolar, altres membres de la comunitat educativa
Comissions del consell escolar CEIP Jaume I
- Comissió de gestió econòmica
- Comissió d’inclusió, igualtat i convivència
- Comissió pedagògica
- Comissió d’activitats extraescolars i complementàries i de serveis complementaris de menjador i transport
- Comissió Xarxa llibres
Podeu trobar tota la normativa al respecte a la Secció 1a del DECRET 253/2019, de 29 de novembre, del Consell, de regulació de l’organització i el funcionament dels centres públics que imparteixen ensenyaments d’Educació Infantil o d’Educació Primària.