Bon dia xiquetes i xiquets!!
Espero que esteu tots bé i que pugueu seguir aquest ritme de classes des de casa. Ara us diré què haureu de fer aquesta setmana per a l’assignatura de música. Ok??
És molt important que continueu treballant tal i com ho fem a classe, seguint els passos un a un (passant pels quatre mons. Com sempre, caldrà controlar bé un món per poder passar al món següent). Però, per si no els recordeu, no patiu, que ara us tornaré a repetir les pautes a seguir.
Aquesta setmana anem a acabar de treballar la cançó “Uni dori teri”. Aquesta cançó està baix de tot de la fulla de cançons de flauta que porteu al saquet o a la carpeta. Per si se us va oblidar al cole, més avall teniu una imatge de la cançó, així que no tindreu problema en seguir les tasques a fer.
Continuem treballant amb les notes SOL i MI. Però no us confieu, perquè aquesta cançó té trampes, com per exemple al compàs 3, que hi ha un canvi de ritme…Així que caldrà que pareu molta atenció per tal de no equivocar-vos!!
La tasca a fer aquesta setmana serà:
1.-Estudiar la cançó.
2.-Gravar-vos en vídeo tocant-la amb la flauta.
3.-Enviar-me el vídeo al meu correu per a poder anar avaluant-vos. DATA FINAL D’ENTREGA EL 3 D’ABRIL.
El meu mail és:
ESTEU PREPARATS/PREPARADES PER A LA CLASSE??!!
-MÓN 1: LECTURA RÍTMICA. Recorda que en aquest món treballem només les figures musicals que apareixen, llegint el ritme amb les síl·labes rítmiques. En aquesta cançó, quines figures apareixen?? Si et fixes, només apareixen: la NEGRA, que li direm TA, les DUES CORXERES, que els direm TI-TI i al final de tot un SILENCI DE NEGRA, que farem S. Ara que ja has fet memòria ja pots fer la lectura del ritme amb ta i ti-ti. Fes-la vàries vegades per a que el ritme se´t quedi bé. VIGILA EL COMPÀS 3!!!! Una vegada ja la tens, passa al món 2.
-MÓN 2: LECTURA DE LA MELODIA. En aquest món hem de fer el mateix ritme que en el món 1, però en lloc de dir les síl·labes rítmiques (ta i ti-ti), direm el nom de les notes (sol i mi). Ja saps que la nota que està a la LÍNIA 2 és SOL (li passa la línia 2 pel mig de la panxa) i la que està a la LÍNIA 1 és MI (li passa la línia 1 pel mig de la panxa). Abans de començar a cantar-la, para’t a mirar quines són SOL i quines són MI. Una vegada ja les tens identificades, ja pots cantar el ritme del món 1, però dient SOL i MI. Fes-la vàries vegades per a que se’t quedi bé al cap. És molt important això. VIGILA EL RITME DEL COMPÀS 3!!!! Una vegada ja la tens, passa al món 3.
-MÓN 3: FLAUTA MUDA. Ja ha arribat el moment d’agafar la flauta, però encara no la farem sonar. Recorda que LA MÀ ESQUERRA VA DALT i LA MÀ DRETA VA BAIX. Una vegada ja la tens ben agafada, hem de posar la flauta a la barbeta, tornar a cantar el que hem fet al món 2, però ANIREM PUJANT I BAIXANT DOS DITS DE LA MÀ DRETA, SEGONS CANTEM SOL o MI.
-Posició per a que sone SOL. Recordeu en nostre codi: “SOL, SÓLO CON LA MANO IZQUIERDA”, és a dir, el dit gros tapant el forat de darrere i els tres dits de davant.
-Posició per a que sone MI. Posem els dits com quan toquem la nota sol (la posició de la nota sol NO ES MOURÀ EN TOTA LA CANÇÓ) i baixem dos dits més (de la mà dreta, evidentment) per fer sonar la nota MI. Així que ara només quedaran sense tapar els dos forats de baix de la flauta.
Ara que ja saps com has de posar els dits per que sonen les notes SOL i MI, ja pots tornar a cantar el món 2 i pujar els dos dits de la mà dreta cada vegada que digues SOL i baixar-los cada vegada que digues MI. ELS DOS DITS HAURAN DE PUJAR I BAIXAR A LA VEGADA!!
Al principi costa una miqueta, ja ho sé, però amb una mica de pràctica ho faràs genial!!
Com en els anteriors mons, fes-la vàries vegades per a que se’t quede bé quan cal pujar o baixar el dit del mig sense perdre el ritme. Així no tindràs problemes quan estaràs al món 4. Una vegada ja la tens ben assegurada, passa al món 4.
-MÓN 4:TOQUEM!!. Ja ha arribat el moment de fer el gran concert a la família!!
Cosetes que cal que recordeu:
1.-Cal treballar amb la llengua!! Recorda que hem de tocar com si diguéssim TU o DU. Així, per a aquesta cançó, només es mouen dos dits (que pujaran o baixaran segons la nota que toquem) i la llengua (per anar separant el so de les notes).
2.-No cal córrer, poquet a poquet les coses surten millor, així que sense pressa. Caldrà molta coordinació llengua-dits. La pressa no ens porta a cap lloc, només farà que et pugues equivocar amb facilitat i això farà que encara et poses més nerviós/nerviosa i que no et surten les coses, així que calma.
3.-Estudia uns 15-30 minuts cada dia (segons el món que estigues treballant necessitaràs més o menys temps d’estudi).
4.-No oblides enviar-me vídeo al meu mail així podré avaluar-te.
5.-Si tens cap problema, escriu-me un mail i intentarem resoldre’l. D’acord??