Tasques – Orientacions generals

 

ORIENTACIONS DE 3er CICLE PER A
TREBALLAR A CASA A CAUSA DEL
TANCAMENT DE CENTRES PEL COVID19.

És important que organitzen una rutina diaria en la qual es compaginen el temps d’estudi i el
temps d’oci, així com moments compartits amb els adults.
Per tal de què treballen de manera transversal tots els continguts podem utilitzar el temps lliure i
diferents materials amb els quals puguen elaborar els seus jocs i puguen experimentar. Molts
d’aquests materials els podem tenir per casa, com per exemple: disfresses, material de
construccions , titelles, ninos, llibres i llibretes, pintures, material per fer manualitats. jocs de
taula, contes…
Seguidament, us donem alguns exemples d’activitats que podeu fer, de manera conjunta, per
afavorir l’aprenentatge dels xiquets/es

Activitats per a les llengües. Expressió oral i escrita. Comprensió lectora.
– Redactar un diari explicant que han fet, anècdotes del dia, imatges, com s’han sentit…
durant els dies que no han anat a l’escola. Pot ser un diari virtual aprofitant que a molts els
agrada YouTube. D’aquesta manera, quan tornem a la rutina podem compartir les diferents
experiències.
– Escriure contes, històries, cançons, poemes…
– Planificar i fer un còmic. Poden també utilitzar les TIC per això. https://www.pixton.com/es/
– Llegir contes, llibres, demanar als infants que ens els expliquen després. Contes online
– Inventar representacions i fer dramatitzacions amb joguines, titelles, obres de teatre.
– Pensar i planificar les vacances escollint llocs a visitar i itinerari a realitzar (google maps).
– Preparar alguna entrevista d’opinió sobre algún tema del seu interès.

Activitats per a matemàtiques
– Gràfica de temperatures. Cada dia podem anar anotant la temperatura que marca el
termòmetre a una mateixa hora del dia durant dues o tres setmanes. En acabar es pot fer
una gràfica que mostre aquestes dades. Si no es disposa de termòmetre es pot consultar la
pàgina web del Servei Meteorològic d’Espanya, AEMET.
– Àlbum fotogràfic d’elements que podem observar a casa, indicant les principals formes
geomètriques que hi trobem.
– Recollida de dades horàries. Recull sistemàtic de dades horàries durant una setmana per a
la realització d’una gràfica: temps de dormir, temps de jugar, temps de lectura, temps de
veure la tele, etc. Aquí teniu tutorial.

– Podem passar una estona agradable preparant receptes, mesurant ingredients de tal
manera que treballem les quantitats i l’hora la comprensió lectora.
– Podem utilitzar catàlegs que tinguem per casa i elaborar llistes de la compra. On és més
barat? Podem anar anotant el preu que té o inclús comparar el mateix producte en diferents
catàlegs per Internet. Identificar quin és el preu més barat, el més car i la diferència de diners
que ens podríem estalviar si compréssim el més barat.
– Materials autocorrectius de Mestreacasa.

Activitats de l’àmbit científic. Naturals i Socials.
Els podem animar a fer una recerca d’informació per la web a mode de projecte. Si tenen accés
a un procesador de textos (Word, Office)o inclús al Power Point, poden fer un recull d’informació
per explicar-ho després als companys. Pot ser enriquidor aprofitar la situació per descobrir i
aprendre.
– Els virus: Què són? Com són? Quins tipus hi ha? Què és el coronavirus? A qui afecta? A
totes les franges d’edat? A tots els països? Els antibiòtics poden servir per lluitar contra els
virus? Quina diferència hi ha entre un antiviral i una vacuna? Per què no hi ha ara mateix
una vacuna contra el coronavirus?
– Les vacunes: Què són? Com funcionen? Com es produeixen? Per què no hi ha una vacuna
per al coronavirus? Per què és convenient vacunar-se? Com afecta a tota la població que hi
hagi grups de persones que no es volen vacunar?
– Seguiment de la pandèmia Consulteu cada dia la informació que donen els mitjans de
comunicació i els portals del Departament de Salut. Feu un comentari cada dia sobre la
situació (en un blog, en un clip de vídeo, etc.).
– Visitar ciutats i llocs del món a través del google Earth.

Activitats d’experimentació i art
– Manual de experimentos preescolar Edelin Bravo
– Deixar volar la imaginació i dibuixar, pintar…amb diferents materials.
– Jugar amb jocs de taula, puzzles, lego, robots, maquetes…
– Observar, fer fotografies i recollir al diari.
– Fer fotografies i gravacions de les observacions realitzades.
Manualitats amb materials reciclats.
– Canal de Youtube amb moltes manualitats i reptes : Art Attack, Así o más fácil
– Si vols iniciar-te en el lettering el canal de Nica Bernita t’ensenya a decorar quaderns, fer
títols, apunts…

Activitats amb el mòbil o tauleta
– Grabar un àudio amb un conte, amb una cançó i escoltar-lo. Comentar amb la familia, què
poden fer diferent, com ho poden enriquir…
– Utilitzar la tauleta per accedir a aquest enllaç a on trobaràs activitats interactives de totes les
assignatures (música, anglès, educació física, naturals, socials…i podràs posar-te a prova de
tot el que saps!)
– Si necessites moviment…utilitza la tauleta per a mirar el canal de Just Dance.
– Canals en els que pots repassar: La eduteca i khan academy.
– Aquí pots trobar jocs educatius

Suport a les tasques de la casa
– Col·laborar en la neteja de casa
– Ajudar en la preparació del menjar: pelar fruita, preparar amanides, fer el berenar…
– Endreçar l’habitació
– Parar taula i recollir-la
– Plegar i classificar la roba…

Els vostres mestres de tercer cicle

PDF

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies