ORGANITZACIÓ DE LA FEINA

COM ORGANITZAR LA FEINA I EL PAS DELS DIES DELS NOSTRES FILLS I FILLES?

Allò més important és fer torns i estructurar el dia de manera que vosaltres pugeu tenir el vostre temps i a la vegada tenir temps per a dedicar als fills i filles. També és important entendre que atendre de manera individualitzada els xiquets/es no ha de voler dir que “hem d’entretenir tota l’estona als infants”, ja que les nenes i els nens també han de poder passar temps amb ells/es mateixos/es.

Una de les coses que ens permet mantenir i activar el nostre optimisme, el sentit de l’humor i el nostre benestar físic i psicològic és trobar un sentit tot i trobar-nos en la pitjor de les circumstàncies. Per fer-ho, en aquest cas, és important esborrar de la nostra ment, del nostre discurs i de la nostra actitud que aquest temps és un temps de vacances.

En aquest temps no estem de vacances, perquè no podem sortir al carrer com i quan voldríem, perquè no tenim cap oferta d’oci com les que acostumem a tenir, perquè no podem viatjar, perquè no podem visitar als avis ni a les àvies, perquè estem preocupats o preocupades i perquè els adults i les adultes estem pendents de les notícies i de les persones que estimem amb una intensitat queno és l’habitual. Tampoc estem de vacances perquè estem tensos o tenses, i pot ser que tinguem alguns moments de ràbia i de molta tristesa, ja que, les circumstàncies actuals, ens porten a infants i a adults i a adultes a viure una espècie de dol que pot generar canvis d’estat d’ànim i d’humor. Per tant, hem d’acollir amb amor i respecte, els seus estats d’ànim i els nostres. És evident que en temps de vacances, això no acostuma a passar.

És important a la mateixa vegada el fet de donar i aportar un mínim d’informació d’allò que estem vivint i que els ajude a adoptar les mesures de seguretat i d’autoprotecció, així com criteris per donar sentit a les circumstàncies que estem vivint.

Cal que això es noti en la nostra pròpia organització, que no serà tan rígida com quan anem a treballar o a l’escola, però tampoc serà tan laxa com quan estem de vacances o de cap de setmana.

Convé tenir un horari previsible que es vagi repetint al llarg dels dies, ja que l’estructura dóna seguretat als infants de totes les edats. Allò que es repeteix, aporta confiança. Queno és ni més ni menys del que fem a l’escola.

És important mantenir els horaris de llevar-se, dels àpats i d’anar a dormir de manera habitual. Aquesta estructura, que és ben reconeguda i quotidiana per ells i per elles, ajuda a la infància a entendre que hi ha alguna cosa que es manté de la quotidianitat anterior i que, quan es rehabiliti la situació anterior, els ajudarà a recuperar els hàbits que tenien adquirits i farà que l’adaptació no sigui tan complexa.

És important que els infants es llevin, es canviïn de roba, esmorzin, recullin, facin tasques domèstiques, facin tasques escolars, mengin, es relaxin, tornin a fer tasques, berenin, facin el bany, sopin i se’n vagin a dormir seguint les mateixes rutines que fan habitualment i que aquestes rutines estiguin acompanyades o supervisades per les persones adultes amb qui estan compartint el dia a dia. És especialment important, durant el confinament, canviar-se de roba, ja que aquesta acció els aportarà un punt d’inflexió, en el dia a dia, per estructurar-lo.

LES TASQUES ESCOLARS

I és des d’aquí i des d’aquest lloc, les mestres estem preparant tasques pels infants com una manera més de cuidar i d’atendre’ls des de la distància…com sempre, amb molta estima i amor. Aquestes tasques també són un lligam, un vincle i una connexió amb la seva vida quotidiana.

És fonamental, en aquest moment, que els seus espais han d’estar endreçats i nets i, ells i elles, poden cooperar en mantenir aquest ordre i aquesta neteja de manera periòdica. Que els infants estiguin tot el dia a casa no vol dir que la casa hagi d’estar tot el dia desendreçada. De fet, hauria de ser el contrari, ja que reestructurar els materials i els espais de tant en tant, aportarà serenor i harmonia a totes les persones que habitin aquell espai.

En l’altre PDF adjunt us proposem un horari diari, el qual no heu de seguir estrictament, sinó que convé adaptar-lo a la vostra rutina familiar.

Aleshores, cada dia us proposarem, mitjançant el grup de Telegram o correu electrònic, una activitat dirigida per a que realitzeu amb els vostres fills i filles. Hem pensat activitats que continuen el fil de treball que estàvem realitzant a l’escola.

D’igual manera, hem intentat disenyar activitats que pensem que podeu fer a casa sense cap problema i amb materials que tenim d’ús diari.

Per últim, podeu enviar-nos al correu de les mestres els vostres vídeos i fotos per poder compartir-los amb tots i totes.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies