A la nostra classe ens agraden les activitats de pensament lògic matemàtic, i fem múltiples propostes. A través de la manipulació, observació i comparació, tot això potenciant la participació de manera lliure i voluntària en les distintes activitats, mitjançant infinitat de materials estructurats molt atractius i variats. Amb ajuda de l’adult si la demanen i sense judicis ni valoracions negatives. Treballant en equip i aprenent els uns dels altres amb alegria.
Provocant en els infants les primeres activitats mentals considerades pròpiament “matemàtiques” Usant-lo com a recurs metodològic, permet fer-los veure la necessitat i la utilitat d’aprendre matemàtiques. Les activitats lúdiques són enormement motivadores. L’alumnat s’hi impliquen molt i se les prenen amb seriositat. Permet tractar diferents tipus de continguts matemàtics, tant de conceptes com de procediments. Permet aprendre a partir del propi error i de l’error dels altres. Té en compte la diversitat de l’alumnat. Tots volen jugar, però el que és més significatiu, tots poden jugar en funció de les seves pròpies capacitats. Permet desenvolupar capacitats psicològiques bàsiques necessàries per a l’aprenentatge matemàtic, com són l’atenció i la concentració, la percepció, la memòria, la recerca d’estratègies, etc. L’actual Reforma Educativa recomana de manera molt especial l’aspecte lúdic de les matemàtiques i el necessari acostament a la realitat dels xiquets i xiquetes de la nostra aula.