Bon dia xiquetes i xiquets!!
Espero que esteu tots bé i que pugueu seguir aquest ritme de classes des de casa. Ara us diré què haureu de fer aquesta setmana per a l’assignatura de música. Ok??
És molt important que continueu treballant tal i com ho fem a classe, seguint els passos un a un (passant pels quatre mons. Com sempre, caldrà controlar bé un món per poder passar al món següent). Però, per si no els recordeu, no patiu, que ara us tornaré a repetir les pautes a seguir.
Aquesta setmana anem a treballar la cançó “Una Senyora”. Aquesta cançó està a la part de darrere de la fulla de cançons de flauta que porteu al saquet o a la carpeta. Per si se us va oblidar al cole, més avall teniu una imatge de la cançó, així que no tindreu problema en seguir les tasques a fer.
Fixeu-vos que ara anem a treballar amb la flauta una nova nota musical: la nota LA. Però no us confieu, perquè a les cançons, no només estarà la nota la, també estarà la nota SI que ja la coneixeu. Així que caldrà que pareu molta atenció per tal de no equivocar-vos!!
La tasca a fer aquesta setmana serà:
1.-Estudiar la cançó.
2.-Gravar-vos en vídeo tocant-la amb la flauta.
3.-Enviar-me el vídeo al meu correu per a poder anar avaluant-vos. DATA FINAL D’ENTREGA EL 3 D’ABRIL.
El meu mail és:
ESTEU PREPARATS/PREPARADES PER A LA CLASSE??!!
-MÓN 1: LECTURA RÍTMICA. Recorda que en aquest món treballem només les figures musicals que apareixen, llegint el ritme amb les síl·labes rítmiques. En aquesta cançó, quines figures apareixen?? Si et fixes, només són dos: la NEGRA, que li direm TA i les DUES CORXERES, que els direm TI-TI. Ara que ja has fet memòria ja pots fer la lectura del ritme amb ta i ti-ti. Fes-la vàries vegades per a que el ritme se´t quedi bé. Una vegada ja la tens, passa al món 2.
-MÓN 2: LECTURA DE LA MELODIA. En aquest món hem de fer el mateix ritme que en el món 1, però en lloc de dir les síl·labes rítmiques (ta i ti-ti), direm el nom de les notes (si i la). Ja saps que la nota que està a la LÍNIA 3 és SI (li passa la línia 3 pel mig de la panxa). Ara també estarà la nota LA, que està a L’ESPAI 2 (no li passa cap línia pel mig de la panxa). Abans de començar a cantar-la, para’t a mirar quines són SI i quines són LA. Una vegada ja les tens identificades, ja pots cantar el ritme del món 1, però dient SI i LA. Fes-la vàries vegades per a que se´t quedi bé al cap. És molt important això. Una vegada ja la tens, passa al món 3.
-MÓN 3: FLAUTA MUDA. Ja ha arribat el moment d’agafar la flauta, però encara no la farem sonar. Per a aquesta cançó només usem la mà esquerra. Recorda que LA MÀ ESQUERRA VA DALT i LA MÀ DRETA VA BAIX DE TOT aguantant la flauta. Una vegada ja la tens ben agafada, hem de posar la flauta a la barbeta, tornar a cantar el que hem fet al món 2, però ANIREM PUJANT I BAIXANT UN DIT, SEGONS CANTEM SI o LA.
-Posició per a que sone SI. Usem dos dits de la mà esquerra: el dit gros tapant el forat de darrere i el dit índex tapant el forat de dalt de tot de davant (fent el pío-pío, com diem a classe).
-Posició per a que sone LA. Posem els dits com quan toquem la nota si (aquests dos dits NO ES MOURAN EN TOTA LA CANÇÓ) i baixem un ditet més per a fer sonar la nota LA. Així ara usem tres dits de la mà esquerra: el dit gros tapant el forat de darrere, el dit índex tapant el forat de dalt de tot i el dit del mig de la mà tapant el segon forat de dalt de tot. (Fixa’t en la imatge de la flauta que hi ha a la foto)
Ara que ja saps com has de posar els dits per que sonen les notes SI i LA, ja pots tornar a cantar el món 2 i pujar el dit del mig cada vegada que digues SI i baixar-lo cada vegada que digues LA.
Al principi costa una miqueta, ja ho sé, però amb una mica de pràctica ho faràs genial!!
Com en els anteriors mons, fes-la vàries vegades per a que se’t quede bé quan cal pujar o baixar el dit del mig sense perdre el ritme. Així no tindràs problemes quan estaràs al món 4. Una vegada ja la tens ben assegurada, passa al món 4.
-MÓN 4:TOQUEM!!. Ja ha arribat el moment de fer el gran concert a la família!!
Cosetes que cal que recordeu:
1.-Cal treballar amb la llengua!! Recorda que hem de tocar com si diguéssim TU o DU. Així, per a aquesta cançó, només es mou un dit (que pujarà o baixarà segons la nota que toquem) i la llengua (per anar separant el so de les notes).
2.-No cal córrer, poquet a poquet les coses surten millor, així que sense pressa. Ara caldrà molta coordinació llengua-dit. La pressa no ens porta a cap lloc, només farà que et pugues equivocar amb facilitat i això farà que encara et poses més nerviós/nerviosa i que no et surten les coses, així que calma.
3.-Estudia uns 15-30 minuts cada dia (segons el món que estigues treballant necessitaràs més o menys temps d’estudi).
4.-No oblides enviar-me vídeo al meu mail així podré avaluar-te.
5.-Si tens cap problema, escriu-me un mail i intentarem resoldre’l. D’acord??