ORIENTACIONS DE 3er CICLE PER A
TREBALLAR A CASA A CAUSA DEL
TANCAMENT DE CENTRES PEL COVID19.
És important que organitzen una rutina diaria en la qual es compaginen el temps d’estudi i el
temps d’oci, així com moments compartits amb els adults.
Per tal de què treballen de manera transversal tots els continguts podem utilitzar el temps lliure i
diferents materials amb els quals puguen elaborar els seus jocs i puguen experimentar. Molts
d’aquests materials els podem tenir per casa, com per exemple: disfresses, material de
construccions , titelles, ninos, llibres i llibretes, pintures, material per fer manualitats. jocs de
taula, contes…
Seguidament, us donem alguns exemples d’activitats que podeu fer, de manera conjunta, per
afavorir l’aprenentatge dels xiquets/es
Activitats per a les llengües. Expressió oral i escrita. Comprensió lectora.
– Redactar un diari explicant que han fet, anècdotes del dia, imatges, com s’han sentit…
durant els dies que no han anat a l’escola. Pot ser un diari virtual aprofitant que a molts els
agrada YouTube. D’aquesta manera, quan tornem a la rutina podem compartir les diferents
experiències.
– Escriure contes, històries, cançons, poemes…
– Planificar i fer un còmic. Poden també utilitzar les TIC per això. https://www.pixton.com/es/
– Llegir contes, llibres, demanar als infants que ens els expliquen després. Contes online
– Inventar representacions i fer dramatitzacions amb joguines, titelles, obres de teatre.
– Pensar i planificar les vacances escollint llocs a visitar i itinerari a realitzar (google maps).
– Preparar alguna entrevista d’opinió sobre algún tema del seu interès.
Activitats per a matemàtiques
– Gràfica de temperatures. Cada dia podem anar anotant la temperatura que marca el
termòmetre a una mateixa hora del dia durant dues o tres setmanes. En acabar es pot fer
una gràfica que mostre aquestes dades. Si no es disposa de termòmetre es pot consultar la
pàgina web del Servei Meteorològic d’Espanya, AEMET.
– Àlbum fotogràfic d’elements que podem observar a casa, indicant les principals formes
geomètriques que hi trobem.
– Recollida de dades horàries. Recull sistemàtic de dades horàries durant una setmana per a
la realització d’una gràfica: temps de dormir, temps de jugar, temps de lectura, temps de
veure la tele, etc. Aquí teniu tutorial.
– Podem passar una estona agradable preparant receptes, mesurant ingredients de tal
manera que treballem les quantitats i l’hora la comprensió lectora.
– Podem utilitzar catàlegs que tinguem per casa i elaborar llistes de la compra. On és més
barat? Podem anar anotant el preu que té o inclús comparar el mateix producte en diferents
catàlegs per Internet. Identificar quin és el preu més barat, el més car i la diferència de diners
que ens podríem estalviar si compréssim el més barat.
– Materials autocorrectius de Mestreacasa.
Activitats de l’àmbit científic. Naturals i Socials.
Els podem animar a fer una recerca d’informació per la web a mode de projecte. Si tenen accés
a un procesador de textos (Word, Office)o inclús al Power Point, poden fer un recull d’informació
per explicar-ho després als companys. Pot ser enriquidor aprofitar la situació per descobrir i
aprendre.
– Els virus: Què són? Com són? Quins tipus hi ha? Què és el coronavirus? A qui afecta? A
totes les franges d’edat? A tots els països? Els antibiòtics poden servir per lluitar contra els
virus? Quina diferència hi ha entre un antiviral i una vacuna? Per què no hi ha ara mateix
una vacuna contra el coronavirus?
– Les vacunes: Què són? Com funcionen? Com es produeixen? Per què no hi ha una vacuna
per al coronavirus? Per què és convenient vacunar-se? Com afecta a tota la població que hi
hagi grups de persones que no es volen vacunar?
– Seguiment de la pandèmia Consulteu cada dia la informació que donen els mitjans de
comunicació i els portals del Departament de Salut. Feu un comentari cada dia sobre la
situació (en un blog, en un clip de vídeo, etc.).
– Visitar ciutats i llocs del món a través del google Earth.
Activitats d’experimentació i art
– Manual de experimentos preescolar Edelin Bravo
– Deixar volar la imaginació i dibuixar, pintar…amb diferents materials.
– Jugar amb jocs de taula, puzzles, lego, robots, maquetes…
– Observar, fer fotografies i recollir al diari.
– Fer fotografies i gravacions de les observacions realitzades.
– Manualitats amb materials reciclats.
– Canal de Youtube amb moltes manualitats i reptes : Art Attack, Así o más fácil
– Si vols iniciar-te en el lettering el canal de Nica Bernita t’ensenya a decorar quaderns, fer
títols, apunts…
Activitats amb el mòbil o tauleta
– Grabar un àudio amb un conte, amb una cançó i escoltar-lo. Comentar amb la familia, què
poden fer diferent, com ho poden enriquir…
– Utilitzar la tauleta per accedir a aquest enllaç a on trobaràs activitats interactives de totes les
assignatures (música, anglès, educació física, naturals, socials…i podràs posar-te a prova de
tot el que saps!)
– Si necessites moviment…utilitza la tauleta per a mirar el canal de Just Dance.
– Canals en els que pots repassar: La eduteca i khan academy.
– Aquí pots trobar jocs educatius
Suport a les tasques de la casa
– Col·laborar en la neteja de casa
– Ajudar en la preparació del menjar: pelar fruita, preparar amanides, fer el berenar…
– Endreçar l’habitació
– Parar taula i recollir-la
– Plegar i classificar la roba…
Els vostres mestres de tercer cicle