La utilització del podcast aporta un recurs didàctic que ens permet programar i dissenyar activitats per a aprofundir en els continguts d’una manera diferent i amb la intervenció de les TIC. A l’aula, l’ús del podcast permet el treball transversal i competencial amb el nostre alumnat. Per aquest motiu hem dissenyat les jornades que hui presentem com a inici de la formació en podcast com a recurs educatiu. Les jornades romandran en període d’inscripció fins al 19 de gener de 2020.
Objectius
- Conéixer i difondre les bones pràctiques TIC que es duen a terme en l’aula.
- Intercanviar experiències innovadores que fan ús de les TIC en la pràctica diària en l’aula.
- Conéixer i utilitzar eines TIC per a l’obtenció, tractament i comunicació eficaç de la informació
- Integrar les TIC en el procés de ensenyança-aprenentatge
- Conéixer l’origen del Podcasting, escoltar diferents Podcast i podcasters
- Conéixer el programari i maquinari necessaris per a la producció de Podcast, així com serveis d’allotjament i distribució
- Utilitzar el Podcast com a eina de comunicació, transmissió i creació de continguts educatius: entrevistes, tallers de formació, fòrums de discussió…
- Reconéixer les diferents possibilitats educatives que ens ofereix el Podcast com a nou mitjà de comunicació a través de l’anàlisi de bones pràctiques d’aula
- Conéixer experiències de tallers de ràdio aplicades a l’aula
Continguts
- Eines TIC per a l’obtenció, tractament i comunicació eficaç de la informació
- Les TIC en el procés d’ensenyança-aprenentatge
- El podcasting i podcasters
- Programari i maquinari per a la producció de podcast
- Serveis d’allotjament i distribució
- Possibilitats educatives del podcast
- Experiències de podcast i ràdio aplicades a l’aula
Dirigit A
- Professorat de tots els nivells educatius interessats en la introducció al podcast i al treball audiovisual en l’aula
Condicions
- Ser docent no universitari amb destinació en centres públics o en centres concertats de la Comunitat Valenciana o pertànyer a la borsa de treball de la Conselleria d’Educació de la Comunitat Valenciana.
- El personal de borsa de treball no podrà suposar més del 50% de participació de l’activitat.
Observacions
- La selecció dels participants es realitzarà per data d’inscripció i havent confirmat la participació
- Tindran prioritat el professorat per aquest ordre:
- 1. Funcionaris de carrera de primària i secundària
- 2. Resta del professorat per ordre d’inscripció
- CONFIRMACIÓ D’ASSISTÈNCIA: El professorat admès a una activitat ha de confirmar l’assistència a la mateixa La falta de confirmació facultarà al CEFIRE per a seleccionar a altres sol·licitants que es troben en llista d’espera. Els sol·licitants admesos que per qualsevol motiu, raonablement justificat, no puguen assistir a l’activitat, ho han de comunicar al coordinador abans de l’inici, perquè es puga seleccionar a altres participants de la llista d’espera. La falta de comunicació i assistència facultarà al CEFIRE per a no adjudicar les posteriors accions formatives que se sol·liciten
- La seu de realització de les jornades es la Casa de la cultura d’Alzira: ubicació