Jornades REPENSAR I TRANSFORMAR els espais educatius

Repetim aquestes jornades  el proper 5 i 6 de maig a Xàtiva!

Els centres educatius que tingueu interés de participar amb el projecte d’EASD per al proper curs podeu enviar-li un correu a:

María Melgarejo Belenguer

mmelgarejo@easdvalencia.com

Presentacions de les Jornades a Benifaió:

Josu Iriarte part 1

Josu Iriarte part 2

EASD

CEIP Blasco Ibánez (Massalavés)

PROGRAMA

Repensar els espais escolars esdevé un element central de la transformació educativa, ja que l’ambient físic de l’aula i de l’edifici escolar promou una manera concreta d’entendre el procés d’ensenyament-aprenentatge i les relacions educatives.

A les nostres escoles s’estan produint canvis pedagògics en la forma d’ensenyar i d’aprendre que impliquen noves formes interaccionar i d’organitzar els processos pedagògics.

Això implica sovint un qüestionament de la distribució de les aules, de com es disposa el mobiliari i amb quin objectiu, i de l’aprofitament dels passadissos i dels espais comuns (patis, vestíbuls, biblioteques, etc.) o sales polivalents, com a nous espais que poden contribuir a diferents interaccions d’aprenentatge i convivència.

Creiem que conèixer i reflexionar al voltant de la reorganització i transformació dels espais escolars pot ser un element catalitzador d’un canvi més profund, tant a nivell educatiu com a nivell comunitari (major implicació, comunicació i involucració dels alumnes, les famílies, els docents i altres agents).

A aquestes jornades anem a poder conèixer de primera mà:

Josu Iriarte Campo, arquitecte, soci fundador de The Learning Spaces professor de Post Grau Universitari en Educació i expert en Disseny i Espais d’Aprenentatge

Silvana Andrés, llicenciada en Belles Arts, professora de Secundària i formadora de docents

-Experiència del CEIP  Martínez Valls (Ontinyent): transformació de patis actius

-Experiència del CEIP Blasco Ibáñez (Massalavés): ambients d’aprenentatge

-El projecte d’investigació i innovació educativa anomenat Transformació d’Espais Escolars en col·laboració amb l’Escola d’Art i Disseny Superior de València i el centres educatius

Imatges cedides per The Learning Spaces