I Jornades d’escoles creadores: escoles del canvi

L’escola reclama amb urgència una profunda revisió dels seus plantejaments pedagògics i la seva funció social davant d’una societat cada vegada més diversa i complexa. En l’època de l’apogeu de a intel·ligència artificial i la deshumanització provocada per les dades en torrent, resulta imprescindible reforçar la presència de les arts des de propostes renovades amb un major encaix als canvis de paradigma que vivim, que ens permetin desprendre’ns d’aquesta mirada auxiliar que ens acompanya des de fa molt de temps.

Toca aprofundir en l’educació artística des de la seva transversalitat, creativitat i detonant emocional a l’interior dels contextos educatius.

Més enllà de la pura repetició de dades, les arts en els entorns educatius ens revelen, des d’una renovada mirada, noves possibilitats a oferir aprenentatges que aprofundeixen en espais de coneixement de més qualitat. Processos lents, més artesanals, basats en el diàleg creatiu entre iguals i la sensibilització davant la diversitat, el fràgil i emocional com a resposta col·lectiva davant un món anestesiat es converteix en el nostre repte més immediat.

Així doncs, passem a l’acció:

Quan? Els dies 8, 9 i 10 de novembre.

On? IES Arabista Ribera de Carcaixent.

Inscripcions: I Jornades d’escoles creadores: escoles del canvi

Tallers: