Jornades: COEDUCA, Patis coeducatius, patis en moviment

El pati de l’escola és un dels primers espais de socialització on xiquetes i xiquets desenvolupen les seves pròpies capacitats i aprenen a relacionar-se amb les altres persones. Tot espai, des del seu disseny, materials i distribució, condiciona l’ús que fan les persones; per tant, determina les relacions humanes i la convivència. El disseny del pati escolar, de la mateixa manera que altres espais públics de la ciutat, reprodueix els rols de gènere i crea discriminacions de diferents tipus (sexe, edat, origen, capacitats diferents…)Els patis coeducatius són projectes/propostes que busquen la millora física i funcional del pati, però no només com a espai de joc i trobada, sinó també per transformar les relacions de gènere que es perpetuen en la nostra societat i que es reflecteixen des de la infància.