Parem taula?

Ahir, al Cefire d’Elx, començàrem a cuinar un taller de biblioteca escolar que hem preparat amb tota la il·lusió les assessories de TIC, Infantil i Plurilingüisme. De moment, som onze biblioteques escolars de tota la comarca: Elx, Crevillent i Santa Pola. Uns ingredients de categoria: docents d’Infantil, de Primària i de Secundària que formen part dels equips de biblioteca dels seus centres i que (tot i ser molt diferents) tenen moltes coses en comú.

Comparteixen la preocupació per la falta d’hores, de recursos i de formació en temes específics (com la gestió amb PMB). Però també comparteixen les ganes d’aprendre, d’intercanviar experiències i recursos, de visitar altres biblioteques i veure altres maneres de treballar.

Ens agradaria que aquest taller servira per a visibilitzar les biblioteques escolars de la nostra zona, perquè es coneguera millor la tasca que fan i per a establir lligams entre professionals de diferents etapes i diferents contextos.

Ens encantaren els espais acollidors de lectura de l’Alcúdia, el pla de foment lector del Cayetano Sempere, l’entusiasme i els racons lectors del CEIP Lluís Vives, la presentació de les novetats al claustre del Blasco i el projecte de formació en centres dedicat a la biblioteca del núm. 49. Molt atractiu l’espai del Mediterrani (un bosc de lectures que prompte inaugurarà després de molt d’esforç). L’actitud de la Hispanitat, amb molt pocs recursos, però moltes ganes de traure’n el màxim partit, com el Sixto Marco. La veritat és que la biblioteca de l’IES Sixto Marco, compleix amb la cita de Ciceró: "Si tens un jardí i una biblioteca, tens tot el que necessites". Un plaer compartir amb la Torreta el seu moment de canvi, un projecte molt consolidat que ara està en procés de trasllat. També conéixer algunes activitats que aprofiten el binomi lectura-escriptura, com els concursos literaris del Monsterrat Roig. I, tot i que no van poder assistir a la primera sessió, Nuestra Señora de la Esperanza va estar en imatges, amb la seua activitat de “menús de lletres” de la setmana cultural de l’any passat.

Cadascun dels participants té les seues necessitats i els seus objectius. Esperem donar cabuda en aquest taller a totes les coses que els preocupen per tal de trobar algunes solucions compartides.

El pròxim mes, escudellem el primer plat: una sessió de PMB per tal de resoldre dubtes pràctics i conéixer algunes aplicacions d’aquest programa. Aquesta sessió la courà l’Eva Amorós, que és una xef PMB de les d’estrela Michelin. Nosaltres anem preparant les nostres millors estovalles i la coberteria de les grans ocasions. I, si no sabies de l’existència d’aquest taller i t’agradaria formar-ne part, encara estàs a temps. Posa’t en contacte amb nosaltres i et farem un raconet a la taula.

Bon profit!