Què és un Cefirepte?

Proposta didàctica i oberta a tots els nivells educatius, amb la intenció que cada Cefirepte puga ser contextualitzat a qualsevol aula, siga l’edat que siga. Hauràs de jugar amb el teu ingeni i oferir el nivell de concreció que correspon al teu alumnat.

Parteix de la filosofia de l’aprenentatge actiu per part de l’alumnat, amb uns objectius claus:

Situar-se davant un escenari real i d’actualitat, que requereix d’una investigació i treball de camp cooperatiu, per poder presentar les conclusions que el repte planteja.

Connectar amb els ODS de l’Agenda 2030, per fomentar una actitud activa en l’alumnat i contribuir amb els desafiaments globals que se’ns plantegen.

Proporcionar recursos per als diferents nivells, que puguen incloure’s en les propostes interdisciplinàries.

Com participar?

En aquest espai publicarem periòdicament els CEFIreptes. Pots realitzar tots aquells que siguen del teu interès.

Accedint a cada repte, podràs descarregar-te’n la proposta, amb tota la informació necessària per poder portar-lo a l’aula.

Ja hem participat. Ara què?

Podeu compartir el procés que heu seguit, aportar les conclusions que heu extret i tot allò que haja pogut sorgir al voltant d’aquesta proposta del Cefirepte. Envieu-nos un correu electrònic amb la vostra proposta a l'adreça següent  cientificalacant@gva.es

Jornada Cefireptes de fi de curs.

Per compartir totes les experiències i aprendre’n els uns dels altres, es portarà a terme una Jornada Cefireptes on intercanviarem les diferents conclusions aportades. Dates a determinar.

CEFIREPTE FEBRER 2022

CEFIREPTE JUNY 2022

#ReptesCEFIRE2020

Des de les assessories dels CEFIRE, tant territorials com específics, us proposarem reptes quinzenals a resoldre amb els vostres companys i companyes o amb l’alumnat en temps de confinament. Es tracten de propostes didàctiques on es formularan idees inspiradores per a l’atenció educativa del vostre alumnat. Així que, us convidem a participar en la resolució de reptes i compartir les vostres experiències en les xarxes socials.

En cas de tindre algun dubte, suggeriment o voler compartir la resolució del repte podeu posar-vos en contacte a través del correu electrònic del CEFIRE: direalacant@gva.es

Anima't i participa!

REPTE 9 JOCS AMB ELEMENTS DE LA NATURA

Per ticalacant | 31 maig, 2020

#ReptesCEFIRE Ara que ja podem eixir de casa … us proposem un bonic repte, anima’t a compartir la teua experiència. El joc amb elements naturals (pedres, pinyes, sorra, fulles …) ofereix als nens i nenes inspiració, possibilitats infinites, oportunitats per pensar, tractant-se d’un potent estímul creatiu. El joc estimula el desenvolupament del cervell, l’experimentació científica, … Read more

REPTE 8 LA POESIA ÉS UNA ARMA CARREGADA DE FUTUR

Per ticalacant | 20 maig, 2020

#ReptesCEFIRE Us proposem el repte de gravar juntament amb el vostre alumnat un podcast de poesia. L’elecció poètica és vostra: coneguda o creada per a l’ocasió. El podcast és un arxiu multimèdia, un àudio, que pot ser descarregat i escoltat a demanda. L’ús del podcast en l’educació promou el desenvolupament d’habilitats verbals i un primer … Read more

Repte 7 L’alumnat inventa i resol problemes

Per ticalacant | 13 maig, 2020

# ReptesCEFIRE La resolució de problemes és, sens dubte, l’activitat més creativa i important de les Matemàtiques; també d’altres ciències, com a Física, Química i Tecnologia. Mitjançant la resolució de problemes, es mobilitzen moltes de les capacitats intel·lectuals de l’alumnat i la pràctica totalitat de les competències. Així mateix, la resolució de problemes contribueix al … Read more

REPTE 6 Aprenent amb un rap

Per ticalacant | 5 maig, 2020

Us proposem crear un rap amb el vostre alumnat per a treballar qualsevol aspecte del currículum. Trieu un tema. Aquest pot vindre directament dels continguts de la teua assignatura. Amb el procés cooperatiu de creació i enregistrament podràs treballar diferents criteris d’avaluació i estàndards amb els quals el teu alumnat anirà adquirint les competències i … Read more

Repte 5 CREA EL TEU AVATAR: Superherois i Superheroïnes contra el COVID-19

Per ticalacant | 28 abril, 2020

#ReptesCEFIRE Durant aquesta quarantena hem descobert que en la nostra societat hi ha molts herois i heroïnes que demostren el seu valor tots els dies, des dels metges i les infermeres que ens cuiden, fins als policies, passant pels professors i les nostres famílies. Per aquest motiu, us proposem crear/dissenyar un avatar que represente un/a … Read more

Repte 3 PENSAR, DIALOGAR I CREAR A TRAVÉS DE L’ART

Per ticalacant | 22 abril, 2020

#ReptesCEFIRE Des del confinament totes i tots hem mirat per la finestra. Les finestres s’han convertit en un símbol en el nostre dia a dia. Per aquest motiu us volem proposar treballar a partir d’elles. És una proposta artística i reflexiva al mateix temps. És interessant que es puga dialogar sobre el que trieu posar … Read more

Repte 4 #ReptesCEFIRE en temps de confinament

Per fpaalacant | 21 abril, 2020

Segurament heu pensat mil i una maneres de continuar en contacte amb el vostre l’alumnat, de fer-ho de la forma més pròxima i efectiva possible, amb la mateixa calidesa que féieu les classes a l’aula, amb el mateix entusiasme i la mateixa implicació o més. Llanceu un repte (#ReptesCEFIRE). Poseu un poema en l’escenari apocalíptic … Read more

Repte 2

Per ticalacant | 15 abril, 2020

CÀPSULA DEL TEMPS: ESTAT D’ALERTA COVID-19 Proposta de repte L’activitat consisteix en la realització, per part de cada centre, de microrelatos de 10/20 paraules entre tot el professorat (inicia una persona, s’ho passa a una altra i així entre els membres de la comunitat educativa) que vulgui participar. Es vaig poder incloure a l’alumnat, o … Read more

Repte 1

Per ticalacant | 9 abril, 2020

#ReptesCEFIRE Les bones idees són sempre millors si es comparteixen, si arriben a més gent. Heu fet un vídeo de motivació per a l’alumnat que treballa a casa? Havíeu pensat fer-ne un? Teniu mà per als eslògans i els aforismes del tipus «Entre el bé i el mal podríem aspirar a l’alegria (Joan Fuster)»? Heu … Read more