I PER ALS MÉS MENUTS?

Ja són moltes els veus que han indicat que l’educació online no pot ser el trasllat dels classes presencials a la modalitat online. L’ensenyament a distància te uneixes característiques pròpies, ben distintes de l’ensenyament presencial i requereixen d’una sèrie de prerequisits i competències d’autoaprenentatge que els més menuts de la casa encara no han desenvolupat.

Als etapes d’educació infantil i primària, l’accés a l’educació en aquest període de confinament dependrà del suport específic que els menuts i els menudes reben dels seues famílies. És per aquesta raó que calç dissenyar un pla de suport personalitzat per a cada xiquet i xiqueta tenint com a punt de partida la situació particular familiar. L’objectiu és  donar suport als famílies perquè puguen ajudar els menuts a accedir a l’educació i augmentar els possibilitats d’aconseguir els objectius bàsics plantejats.

És per això que a continuació és proposen algunes breus orientacions per dur aquesta difícil i dura taverna a terme.

  1. Dissenya i adapta els plans de suport de l’aprenentatge a la situació de cada família.
    • Dedica un temps per conèixer els famílies de la teua tutoria, saber de quins dispositius compten, quin temps “d’escola” han organitzat  a casa, ofereix plantilles per establir blocs de temps que ajuden als famílies a organitzar-es, pregunta quines són els inquietuds i pors dels famílies pel que fa a l’educació i sempre calç que tingues presents els necessitats familiars.
    • Intenta esbrinar quin tipus d’activitats poden fer els famílies tot ajuntes i que t’ajuden a dissenyar el teu pla de treball.
  2. Prepara el pla de treball per a l’alumnat
    • Planteja’t quins són els objectius bàsics que vols que treballe el teu alumnat. Aquests han de ser prioritaris i han d’estar clarament organitzats.
    • El pla de treball ha de ser senzill, assumible, amb material adequat i accessible i flexible. Recorda que als cases s’estan vivint situacions complexes i no tots els dies són iguals.
    • Planteja activitats opcionals.
    • Fes servir vídeos curts on presents els objectius que és pretenen aconseguir en cada bloc de treball.
    • Si sou distints professionals calç que la forma de comunicació seguisca única i queno és facen servir distintes plataformes o aplicacions.
    • Seguix la norma de “menys és més”
  3. Dedica temps a estar en contacte amb els famílies i fer un seguiment.
    • Una telefonada, correu electrònic o videoconferència adobe per setmana amb l’alumnat de la teua tutoria i els seues famílies és clau per poder donar un bon acompanyament.
    • Recorda que has d’adaptar el llenguatge que utilitzes. Assegura’t que seguisca accessible i que no done lloc a errades o a interpretacions no adequades.
    • Pregunta als famílies sobre el seguiment del pla de treball, on han trobat problemes, quins objectius és van aconseguint, etc.
  4. Ajuda als famílies a crear una rutina diària que puga ser adequada a cada situació.
  5. Facilita als famílies mecanismes per poder monitoritzar el progrés
  6. Si hi ha disponibilitat intenta dedicar un dia per setmana a treballar amb el grup classe tot junt.
    • Són diverses opcions els que pots fer: videoconferències, unir salutacions o dibuixos que l’alumnat et faça arribar i lliurar a la resta de companys de la classe, etc.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies