La Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, en coordinació amb la Subdirecció General de Formació del Professorat i la Direcció General d'Innovació i Inclusió Educativa, llança una línia formativa centrada en metodologies actives. Aquesta iniciativa respon al nou marc curricular, que promou un enfocament competencial, interdisciplinari i centrat en l'aprenentatge significatiu, alineat amb els principis de la inclusió educativa.
Des del CEFIRE d'Educació Inclusiva, Benestar i Salut Mental, s'han dissenyat accions específiques dirigides al professorat de totes les etapes, amb l'objectiu d'oferir eines pràctiques que afavorisquen el desenvolupament de pràctiques inclusives i innovadores.
INSTRUCCIONS D'INSCRIPCIÓ
- Copia el codi d'inscripció: 26EIBS99IN052
- Accedeix a OVIFOR
- Polsa en "Incripcions obertes"
- Enganxa el codi i polsa "Buscar"
Aquest curs ofereix la formació clau per a desenvolupar propostes d'aula que potencien l'aprenentatge competencial en el marc de l'escola inclusiva .
L'objectiu principal és iniciar-se en el disseny de les caixes d'aprenentatge com a proposta de caràcter globalitzador i inclusiu alhora que es pretén potenciar l'autonomia de l'alumnat a través d'una metodologia basada en l'aprenentatge per reptes .
El curs inclou una reflexió sobre la implementació pràctica de les caixes d'aprenentatge dins d'una estructura d'aula aprofundint en els conceptes d'aprenentatge competencial i situacions d'aprenentatge .
Els continguts s'estructuren per a treballar l'aprenentatge autònom i l'aprenentatge guiat, la metodologia de l'aprenentatge basat en reptes i el disseny, organització i posada en pràctica de la caixa d'aprenentatge, incloent l'anàlisi detallada dels elements que la componen.
- 12 hores - a distància
- Realització: del 15 de setembre de 2025 al 29 de setembre de 2025
- Inscripció : de l'1 de juliol al 3 de setembre de 2025
Sessions generals impartides per María de Mar García Romera dirigides al professorat de totes les etapes educatives. S'abordarà el model educatiu basat en capacitats, competències i cor, incorporant neurociència, funcions executives, lideratge, comunicació afectiva, relació amb les famílies i recursos didàctics. S'aprofundirà en metodologies com l'aprenentatge cooperatiu, treball per projectes, racons i avaluació formativa.
- 12 hores - a distància
- Realització: del 08 d'octubre de 2025 al 12 de novembre de 2025
- Inscripció: de l'1 de juliol al 24 de setembre de 2025
Taller pràctic dirigit al professorat d'Educació Infantil i Primària, centrat en la codocència i l'organització del temps docent per a planificar, revisar i avaluar en equip. Es promourà l'intercanvi d'experiències i l'ús de tècniques cooperatives per a afavorir la inclusió a l'aula.
- 12 hores - a distància
- Realització: del 08 d'octubre de 2025 al 12 de novembre de 2025
- Inscripció: de l'1 de juliol al 25 de setembre de 2025
Formació orientada al disseny de situacions d'aprenentatge inclusives en FPB, incorporant el Disseny Universal per a l'Aprenentatge (DUA) i l'enfocament multinivell. Es treballarà amb metodologies actives i una avaluació diversificada i significativa.
- 12 hores - a distància
- Realització: del 06 d'octubre de 2025 al 12 de novembre de 2025
- Inscripció: de l'1 de juliol al 24 de setembre de 2025
Taller centrat en el desenvolupament de situacions d'aprenentatge accessibles en secundària. S'abordaran el DUA, l'enfocament multinivell, el ABP i les estacions d'aprenentatge, juntament amb la integració de l'avaluació competencial i l'ús d'instruments variats
Les formacions són independents però complementàries. És recomanable realitzar el curs general i, posteriorment, triar un dels tallers específics segons etapa o interés professional. Totes les sessions s'impartiran en modalitat síncrona, amb materials disponibles en la plataforma AULES i amb la participació de ponents especialitzats.
Amb aquest programa, la Conselleria reafirma el seu compromís amb una educació inclusiva i de qualitat, impulsant la formació contínua del professorat de la Comunitat Valenciana.