Formació contínua
Des de la Subdirecció General de Formació del Professorat es coordina el disseny i planificació dels Plans anuals d’actuació de la xarxa CEFIRE (PAA) de la Comunitat Valenciana. Dins d’aquest Pla es dissenya un programa d’accions formatives, de diverses modalitats, amb la finalitat d’atendre les necessitats de l'alumnat del sistema educatiu, millorant les competències professionals docents mitjançant l'adquisició d'estratègies i el coneixement de pràctiques metodològiques, així com proporcionant elements d'investigació educativa.
Aquestes accions formatives es dissenyen atenent els següents àmbits
- Àmbit d’Infantil
- Àmbit de Primària
- Àmbit de Secundària
- Àmbit Humanístic i Social
- Àmbit Científic, Tecnològic i Matemàtic
- Àmbit de Formació per a persones adultes
- Àmbit d’internacionalització
- Àmbit Artísticoexpressiu
Es pot consultar tota la planificació d’aquesta oferta formativa en Servei de formació del professorat, on es pot cercar la informació atenent el seu nivell o àmbit.
Les activitats de formació permanent del professorat, en funció de la seua finalitat i metodologia de treball, es classificaran en les modalitats següents:
- Curs: contribuïx a l’actualització unipersonal del docent, tant en aspectes tècnics, com científics, didàctics i metodològics, per mitjà d’aportacions d’especialistes.
- Formació en centres: incidix sobre la comunitat educativa d’un centre, a través de la formació i el treball en comú dels seus components i la col·laboració d’experts externs.
- Jornada: difon continguts monogràfics prèviament fixats, a través de la participació activa dels seus participants i/o de ponents externs.
- Seminari: coordina l’actitud reflexiva conjunta i el debat docent per a aprofundir en l’estudi de qüestions educatives científiques, metodològiques o didàctiques, amb suport ocasional d’un expert.
- Grup de treball: elabora i/o analitza materials curriculars, a més d’experimentar amb estos en les diferents situacions educatives.
- Tallers de bones pràctiques: un docent o grup de docents amb bones pràctiques reconegudes per l’Administració compartix les seues experiències com a reforç metodològic i didàctic.
- Estades formatives en empreses: actualització en entorns de treball professionals reals, amb la finalitat d’adquirir aquells coneixements i pràctiques que, no podent ser adquirits en un altre tipus d’acció formativa, són necessaris per a la seua actuació docent en l’especialitat.
- Presencial >85 %
- Semipresencial 85% al 15%
- A distància <15%