
Ponents
// Salvador Borras Sanchis // Andrea Escriva Ferrer //
La inclusió educativa és un repte i una oportunitat en la formació de persones adultes (FPA). Aquesta formació, impartida a través de plataforma en línia i amb la participació de ponents externs experts en la matèria, ofereix al professorat eines i estratègies per a identificar i atendre les necessitats específiques de suport educatiu (NEAE) en aquest àmbit.
Durant el curs, es reflexionarà sobre les implicacions d’una escola inclusiva i es contextualitzarà la intervenció en NEAE dins del marc normatiu vigent. A més, es tractaran les necessitats més freqüents en la FPA i es donaran a conéixer les línies estratègiques de l’orientació educativa, així com les diferents mesures d’atenció a la diversitat.
Entre els continguts destacats s’inclouen:
- Identificació i caracterització de les NEAE en la FPA.
- Estratègies educatives basades en evidència i metodologies innovadores.
- Adaptacions curriculars i d’accés a proves i títols.
- Inclusió de l’alumnat nouvingut amb desconeixement de la llengua.
- Coordinació amb agents externs i bones pràctiques en atenció a la diversitat.
- Itineraris personalitzats i possibilitats de transició educativa i professional.
Aquesta formació no només proporcionarà coneixements teòrics, sinó que també fomentarà la reflexió i l’eficàcia col·lectiva docent, ajudant el professorat a dissenyar el seu pla d’atenció a la diversitat dins de la FPA.
Les places són limitades i l’admissió es farà per ordre d’inscripció, amb confirmació de participació. No deixes passar aquesta oportunitat de millorar la teua pràctica docent i contribuir a una educació més inclusiva!