
El treball corporal i expressiu esdevé una eina educativa poderosa per afavorir la comunicació, la creativitat i el desenvolupament personal a l’aula. Aquesta formació, de caràcter eminentment pràctic, introdueix el clown com a recurs educatiu per potenciar l’expressió corporal, la comunicació no verbal i el joc com a motor d’aprenentatge.
El curs ofereix una aproximació al món del clown, les seues característiques principals i les bases metodològiques que el sustenten, posant l’accent en l’experiència vivencial com a eix central de l’aprenentatge. Al llarg de la formació, el professorat participarà en activitats que permetran descobrir el propi clown i comprendre els processos personals i expressius que hi intervenen.
La proposta formativa afavoreix el desenvolupament de les possibilitats motrius, expressives i creatives, així com el coneixement i ús dels elements bàsics i les eines necessàries per dissenyar i impartir sessions de clown amb l’alumnat. Es treballaran estratègies basades en l’espontaneïtat, la imaginació i la improvisació, així com les bases del clown, com la sinceritat, la curiositat, l’autenticitat, la sensibilitat i la implicació emocional.
A més, la formació permetrà transferir els recursos i les tècniques del clown a altres propostes d’expressió corporal, desenvolupant habilitats com la desinhibició, l’autoconeixement, la confiança, l’escolta activa i la creativitat. S’exploraran les dimensions expressiva, comunicativa i creativa del moviment, treballant aspectes com la consciència corporal, el ritme, els conceptes espacials, les qualitats del moviment i l’alfabet expressiu i comunicatiu.
No es requereix experiència prèvia, i el curs està plantejat com un espai segur i vivencial per experimentar, crear i aprendre des del cos i el joc.
Oferta formativa de 25 places.
Duració: 10 hores
Modalitat: Presencial
Dirigit a: Professorat d’Educació Física i professorat d’altres especialitats interessat en l’expressió corporal
El curs En clau de clown: recursos i estratègies per a treballar l’expressió corporal posa a l’abast del professorat eines concretes per incorporar el joc, l’expressió i la creativitat com a motors d’aprenentatge a l’aula.
Data inscripció: del 16/12/25 al 29/01/26
Data confirmació: del 30/01/26 al 3/02/26
Data realització: del 5/02/26 al 26/02/26
INSTRUCCIONS D’INSCRIPCIÓ
1. Copia el codi del curs: 26AI96IN002
2. Accedeix a OVIFOR
3. Polsa en “Incripcions obertes“
4. Enganxa el codi i polsa “Buscar“