CFR València

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Cras tempor, sapien ac vestibulum faucibus, lectus ex lobortis eros, ut sollicitudin orci urna in lorem. Praesent iaculis semper finibus. Phasellus varius sem id dolor ultricies, et facilisis neque lobortis. Sed volutpat nisl nisi, vitae convallis metus efficitur id. Quisque vel arcu risus. Vivamus vel vestibulum diam, nec porttitor tortor. In malesuada metus quis mauris mollis, luctus venenatis enim venenatis. Proin dictum at tellus ornare finibus. Proin vehicula sollicitudin nunc nec pretium. Mauris hendrerit molestie lacus sit amet posuere.

In hac habitasse platea dictumst. Mauris vel lorem nisi. Curabitur in magna nec tortor euismod consequat quis ac nulla. Vestibulum non quam eget libero placerat dapibus. Nullam nec tempus tellus, vestibulum congue erat. Suspendisse a consectetur urna. Mauris felis nunc, luctus nec eleifend at, feugiat eu neque. Morbi egestas dolor risus. Nulla a finibus tortor. Morbi justo leo, vehicula id gravida eget, malesuada et mi. Phasellus non facilisis purus, non consequat diam. Praesent et ullamcorper tellus. Morbi vehicula sapien vitae lorem lacinia efficitur.

Quisque imperdiet faucibus luctus. Pellentesque rutrum rutrum aliquet. Fusce hendrerit molestie vulputate. Suspendisse cursus, orci commodo eleifend elementum, justo ante fermentum metus, id lacinia quam sem a nunc. In viverra sapien magna, eu interdum nunc facilisis quis. Praesent ut arcu vel libero congue pulvinar. Nulla eget dignissim velit. Fusce id lacus leo. In vel ipsum eget sem malesuada sodales at at ex. Integer sem est, ullamcorper vel erat eu, sagittis sagittis massa. Pellentesque ante turpis, rutrum sed massa et, vehicula consectetur lorem.

Cras lobortis rutrum quam a semper. Sed mauris turpis, condimentum vel volutpat id, feugiat a leo. Curabitur vulputate quam eros. Aliquam facilisis tristique efficitur. Etiam risus nisl, cursus eget augue sed, euismod maximus metus. Proin a mauris euismod, tincidunt nunc id, auctor tellus. Curabitur efficitur, justo eget cursus consequat, orci ex interdum odio, sed porttitor lacus enim non nisl. Duis quam lacus, imperdiet ut ipsum nec, consequat luctus lectus. Praesent at tortor lobortis, ultrices nisl id, pharetra odio. Proin et est ut sapien porttitor egestas. Nullam nec nisl ut eros pretium porta id sit amet ligula. Nam eget justo elementum, cursus quam at, eleifend libero. Integer mollis mauris sed sem sodales vestibulum. Vivamus finibus magna ac sem vestibulum ullamcorper. Pellentesque nec libero ornare, scelerisque risus sit amet, condimentum lorem. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia curae;

Data inscripció: del XX/XX/XX al XX/XX/XX

Data confirmació: del XX/XX/XX al XX/XX/XX

Data realització: del XX/XX/XX al XX/XX/XX


INSTRUCCIONS D’INSCRIPCIÓ

1. Copia el codi del curs:  26EIBS99IN043
2. Accedeix a OVIFOR
3. Polsa en “Incripcions obertes
4. Enganxa el codi i polsa “Buscar

OVIFOR

Un pas més en la internacionalització: projectes d’associació KA2

BAN_26LI75IN005_KA2 (val)

Ponents

// Cristina Vizcaíno Fernández //

Les Jornades KA2 del CEFIRE de Llengües i Internacionalització ofereixen una aproximació pràctica, clara i aplicada al desenvolupament de projectes d’associació Erasmus+ KA2, una oportunitat clau per impulsar la innovació i la cooperació entre centres educatius europeus.

Aquesta formació està pensada per al personal docent i tècnic educatiu que desitja aprofundir en la internacionalització del seu centre i adquirir competències per dissenyar, gestionar i coordinar projectes europeus de qualitat.


Què oferix aquesta jornada?

Es tracta d’una formació en línia, estructurada en dues sessions síncrones i dues hores de treball en Aules, en què revisarem les oportunitats del programa Erasmus+ KA2, les fases de desenvolupament d’un projecte i les eines fonamentals per garantir-ne l’èxit.

Les sessions combinaran explicacions pràctiques, exemples de bones pràctiques i orientació directa per facilitar la participació dels centres educatius en projectes d’impacte europeu.


🎯 Objectius de la formació

  • Conéixer el marc, les oportunitats i les tipologies de projectes KA2 dins del programa Erasmus+.

  • Desenvolupar competències per a la planificació, redacció, gestió i avaluació de projectes d’associació.

  • Fomentar el treball col·laboratiu entre centres educatius europeus.

  • Impulsar la internacionalització real dels centres, integrant les accions Erasmus+ en el projecte educatiu i reforçant-ne la dimensió europea.


📚 Continguts principals

  • Objectius i estructura del programa Erasmus+ i l’acció KA2.

  • Procés de disseny d’un projecte: anàlisi de necessitats, objectius, activitats i resultats.

  • Coordinació i gestió: calendari, pressupost, comunicació entre socis i eines digitals.

  • Anàlisi de bones pràctiques europees i adaptació al context propi.

  • Estratègies de difusió, impacte i sostenibilitat dels resultats del projecte.


🗓 Calendari i horari

29 de gener i 3 de febrer
🕝 De 17.30 a 20.30 h (TEAMS)
📌 + 2 hores de treball en Aules


📝 Inscripció i confirmació

  • Inscripció: del 26/11/2025 al 18/01/2026

  • Confirmació: del 19/01/2026 al 25/01/2026


🎯 Adreçat a

  • Personal docent i tècnic educatiu de centres no universitaris sostinguts amb fons públics.

  • Personal tècnic educatiu que preste serveis de suport escolar.

  • Persones inscrites en borses de docents de la Conselleria (amb un màxim d’un 50% de les places).

Criteris de selecció: relació amb la temàtica, especialitat docent, i ordre d’inscripció segons les prioritats establertes per normativa.

Eines per a desenvolupar amb èxit els teus projectes internacionals I

BAN_26LI75IN008_Eines per a desenvolupar amb èxit els teus projectes internacionals I (val)

Ponents

// Manuela Picazo Tadeo

El taller oferix al professorat una sèrie de recursos digitals especialment dissenyats per a ser de gran utilitat en la pràctica docent i en el desenrotllament de projectes internacionals i interdisciplinaris com eTwinning i Erasmus.

Al llarg de les sessions, s'exposaran diverses ferramentes i s'introduirà al professorat en l'ús i maneig d'estes, amb l'objectiu principal de millorar les seues habilitats digitals i fomentar la creativitat com a part essencial del procés educatiu. A més, es promourà l'ús de recursos que potencien el treball en equip i l'enfocament interdisciplinari, facilitant la gestió de projectes col·laboratius i donant suport a la internacionalització dels centres educatius.

Durant el taller es treballaran ferramentes com eTwinning, Canva, Genially, LearningApps, Kahoot, o altres similars, amb les quals desenrotllar presentacions, vídeos, pòsters, museus virtuals, pòdcasts, enquestes i avaluacions, mapes conceptuals, etc. Estes aplicacions permetran al professorat explorar diferents formats i metodologies, fomentant la creativitat, la innovació i la participació activa en projectes col·laboratius i internacionals.

Duració: 12 hores

Dirigit a: Docents de qualsevol etapa educativa interessats en la creació de projectes col·laboratius internacionals

Modalitat: En línia, amb 5 sessions síncrones els dies 15, 19, 21, de gener i 2 i 4 de febrer, i dos hores de treball en Aules

Inscripció: del 5 al 17 de desembre de 2026

Fi de Confirmació: 8 de gener de 2026.

Alfabetització en intel·ligencia artificial

La Conselleria d’Educació ha presentat el curs “Alfabetització en Intel·ligència Artificial”, una formació iniciàtica del CEFIRE d’Intel·ligència Artificial i Pensament Computacional, desenrotllada en col·laboració amb Microsoft i Founderz per a acostar la IA a 80.000 docents de la Comunitat Valenciana. La iniciativa busca oferir una base sòlida i comprensible sobre l’ús d’esta tecnologia en l’àmbit educatiu, reforçant les competències digitals i promovent pràctiques segures, ètiques i responsables.

El programa aborda les oportunitats i riscos de la intel·ligència artificial i la seua aplicació pràctica i segura en totes les etapes educatives. Incorpora a més una plataforma d’aprenentatge en línia i un panell de seguiment que permetrà avaluar en temps real la participació i el progrés del professorat, orientant futures accions formatives.

Amb esta proposta, la Conselleria subratlla la seua aposta per una educació innovadora, inclusiva i preparada per als reptes tecnològics actuals, destacant que la IAno és només una ferramenta, sinó una oportunitat per a transformar l’ensenyança i l’aprenentatge. El projecte pretén situar al sistema educatiu valencià en l’avantguarda digital i convertir l’alfabetització en IA en un pilar fonamental del futur de les aules.


Contingut del curs:

  • La importància d’educar hui en IA – El futur de l’aprenentatge
  • Mites vs. realitats de la IA
  • Ús segur i responsable de la IA a l’aula
  • Ensenyant els alumnes a usar la IA
  • Millorant la nostra productivitat com a docents
  • Dissenyant l’aprenentatge amb IA i Backward Design
  • Cas d’èxit en centres educatius
  • Un concentrador (hub) per a aprendre i compartir
  • Casos d’ús educatius

Data inscripció: del 10/12/2025 al 06/01/2026

Data fi de confirmació: 07/01/2026

Data realització: del 14/01/26 al 15/02/26


INSTRUCCIONS D’INSCRIPCIÓ

1. Copia el codi del curs:  25IA92IN001
2. Accedeix a OVIFOR
3. Polsa en “Incripcions obertes
4. Enganxa el codi i polsa “Buscar

OVIFOR

Programa específic de formació: prevenció de delictes d’odi

(Catalán) Delictes d'odi

 

Este programa té com a finalitat formar i sensibilitzar el professorat sobre els delictes i discursos d'odi, la seua incidència en l'àmbit educatiu i les estratègies per a la seua prevenció.

Inclou una Jornada sobre delictes d'odi que oferix una visió jurídica, social i educativa d'este fenomen, amb testimonis, recursos i bones pràctiques.

A més, es completa amb cursos especialitzats com a “Formació sobre delictes d'odi”, “Aproximació al fenomen de la radicalització violenta en jóvens” i “SOS, jóvens en els màrgens del sistema educatiu”, que aborden la detecció, l'acompanyament i la intervenció educativa davant situacions de vulnerabilitat, exclusió o risc de radicalització.

El programa promou una educació basada en el respecte, la convivència, la diversitat i els drets humans, oferint al professorat ferramentes pràctiques per a construir entorns escolars segurs, inclusius i lliures d'odi.

Delictes d'odi

INSTRUCCIONS D'INSCRIPCIÓ

1. Copia el codi del curs:  26EIBS99IN043
2. Accedeix a OVIFOR
3. Polsa en "Incripcions obertes"
4. Enganxa el codi i polsa "Buscar"

Aquestes jornades ofereixen una aproximació integral al fenomen dels delictes d’odi des d’una perspectiva legal, social i educativa, amb especial atenció a l’impacte en l’entorn escolar. S’hi analitzen els discursos discriminatoris, com afecten infants i adolescents i quins indicadors permeten detectar-los dins del centre educatiu.

A partir d’aquest marc, es proporcionen eines pràctiques perquè el professorat puga prevenir, identificar i intervenir davant situacions d’odi, tot promovent espais segurs i respectuosos. Les sessions inclouen recursos pedagògics i serveis d’acompanyament adaptats a cada etapa, així com una mirada específica a l’adolescència i al paper dels mitjans i les xarxes en la difusió del ciberodi.

A més, es donen a conéixer testimonis i experiències de víctimes per comprendre’n l’impacte emocional i social. L’objectiu final és fomentar una cultura escolar basada en la inclusió, la convivència i el respecte a la diversitat. 

Prevenció i abordatge de la conducta suïcida i l’autolesió en centres educatius. 7a edició

2025-02_Val Prevención y abordaje de la conducta suicida y la autolesión en centros educativos. 5ª edición (2)

Ponents 

Andoni Anseán Ramos i Tamara Beato Iglesias

El suïcidi i l'autolesió en infants i adolescents són un problema de salut pública de gran impacte personal, social i educatiu.

En l'àmbit escolar, el professorat juga un paper clau en la detecció precoç i en l'acompanyament de l'alumnat en risc. Per això, és essencial comptar amb formació específica que permeta identificar senyals d’alerta, conéixer els factors de risc i protecció i aplicar protocols d’actuació adequats.

Aquest curs proporciona ferramentes pràctiques i coneixements actualitzats per a la prevenció i l'abordatge de la conducta suïcida i l'autolesió als centres educatius. Es treballaran aspectes com la identificació de mites i prejudicis que dificulten una intervenció eficaç, la relació entre salut mental i conducta suïcida en l’adolescència i les pautes bàsiques per a la comunicació amb l’alumnat i les seues famílies. A més, es facilitaran recursos per a la intervenció en situacions de risc i per al suport a la comunitat educativa després d’un intent o una pèrdua per suïcidi.

Formar-se en aquest àmbit és fonamental per generar entorns escolars segurs, on el benestar emocional de l’alumnat siga una prioritat.

Duració: 40 hores

Dirigit a: Personal docent de totes les etapes

Modalitat: En línia

INSTRUCCIONS D'INSCRIPCIÓ
Copia el codi d'inscripció: 26EIBS99IN051
Accedeix a OVIFOR
Polsa en "Incripcions obertes"
Enganxa el codi i polsa "Buscar"

V Jornada de lideratge educatiu

V JORNADA LIDERATGE EDUCATIU
Inscripció
Programa
Jornades curs 2025-2026

El poder del lideratge educatiu: inspirar, comunicar i construir futur


El CEFIRE de Lideratge Educatiu, en col·laboració amb  l’Ajuntament d’Elx, organitza la V Jornada de  Lideratge educatiu, una trobada imprescindible per a els qui desitgen impulsar un lideratge transformador en els centres educatius. 

En el cor de cada centre educatiu hi ha persones que marquen la diferència. El lideratge i els equips directius són el motor de la transformació i la millora contínua de l’educació. Aquesta jornada posa el focus en el seu paper essencial per a construir entorns on l’ètica, la innovació i la cohesió siguen la base del progrés. 

Lidera per a transformar: ètica, innovació i futur en l’educació 


Aquesta jornada es consolida com un espai de reflexió i aprenentatge per a equips directius, inspecció educativa i professionals de l’educació, oferint ponències i experiències sobre: 

  • María José Codina Felip. Doctora en Ètica i Democràcia i professora en el Departament de Filosofia de la Universitat de València, amb vint anys d’experiència com a docent de secundària en Filosofia. Especialista en ètica aplicada, neuroeducació i filosofia de l’educació, ha impartit formació i conferències internacionals sobre innovació educativa i ciutadania democràtica. 

Liderar un claustre va més enllà de coordinar tasques, implica construir una comunitat basada en valors compartits. Aquesta ponència ens convida a repensar el lideratge com a motor d’una cultura ètica que inspire confiança, cohesió i compromís en els centres educatius. Descobreix com generar entorns on l’ètica es converteix en l’eix de la innovació i la millora educativa. 

  • Ricardo Recuero Serrano. Mestre d’Educació Infantil i Primària, amb àmplia experiència en lideratge educatiu. Ha exercit funcions com a cap d’estudis i director en dos centres escolars, impulsant projectes innovadors i fomentant la millora contínua. Actualment, exerceix com a director del Col·legi Ciutat del Mar a Torrevella, on treballa per a enfortir la cultura educativa i promoure entorns d’aprenentatge col·laboratius. 

En un món educatiu en constant canvi, liderarno és solament gestionar: és inspirar, comunicar i transformar. En aquesta ponència Ricardo ens acompanyarà a descobrir com la “comunicació d’impacte” pot convertir idees en projectes reals, enfortir equips i crear una cultura educativa sòlida.  

  • Cristina García López lidera com a Cap de Secció l’àrea d’Igualtat, Convivència i Compensació en la Direcció general d’Innovació i Inclusió Educativa.  

Millorar la convivència en els centresno és solament una obligació legal, sinó una oportunitat per a garantir el benestar i el desenvolupament integral de tot l’alumnat, professorat i famílies. Aquest repte exigeix un lideratge educatiu compromès, capaç d’impulsar cultures de respecte, col·laboració i participació, on cada decisió enfortisca la cohesió i la confiança en la comunitat escolar. Cristina ens parlarà sobre el nou Marc Normatiu de Convivència en el Sistema Educatiu de la Comunitat Valenciana i ens ajudarà a comprendre com la normativa impulsa la creació d’entorns educatius més segurs, inclusius i respectuosos.  

  • Francisco Ignacio Marco Martí compta amb àmplia experiència com a formador en programes de lideratge educatiu i desenvolupament emocional, impartits a equips directius i docents a la Comunitat Valenciana i altres comunitats autònomes. Ha participat com a ponent en congressos nacionals i internacionals sobre educació i lideratge. 

En la seua ponència ens impulsarà a descobrir com cultivar el múscul invisible que tot equip directiu posseeix: la gestió emocional, la claredat mental i la cohesió de l’equip. Un viatge cap a un lideratge eficaç i sostenible que transforma la pressió del context educatiu en oportunitats per a créixer i liderar amb propòsit. 

  • Finalitzarem la jornada amb una Mesa d’experiències pràctica en la qual participaran Carles Agulló Mateo mestre del CEIP Jaime Balmes d’Elx i actual assessor del CEFIRE de Lideratge Educatiu, Paula Donat i David Benavent, Secretària i Director de l’IES Josep Segrelles d’Albaida , i Verónica Martínez Reneo, assessora del CEFIRE d’Intel·ligència Artificial i Pensament Computacional. 

Tots ells compartiran eines que milloren la gestió dels centres educatius. Descobriran com Excel pot optimitzar l’organització del menjador, com MS365 facilita la gestió digital de la informació i com els agents Copilot poden revolucionar les tasques administratives. 
Una oportunitat única per a conèixer solucions reals que impulsen l’eficiència, la col·laboració i el lideratge en els nostres centres. 

Inspira’t, aprèn i porta la innovació al teu dia a dia! 

Junts liderem el canvi educatiu


La V Jornada de Lideratge Educatiu és molt més que una cita formativa, és un punt de trobada imprescindible per a compartir experiències, aprendre i créixer com a comunitat.  

Aquesta jornada reforça el paper de les persones, especialment dels equips directius, com a motor de canvi i millora contínua. Impulsant líders per a construir centres educatius ètics, innovadors i cohesionats.
Un lideratge humà, inspirador i orientat al futur, capaç de generar impacte real en l’educació i afrontar amb èxit els reptes de l’era digital. 

Informació general



▷ Data: 17 de febrer de 2026 

▷ Organitza: CEFIRE de Lideratge Educatiu 

▷ Col·labora: Ajuntament d’Elx  

▷ Espai: Auditori del Centre de Congressos Ciutat d’Elx , a Elx 

Si formes part d’un equip directiu, creus en la transformació educativa o desitges liderar des de la coherència i el cor, aquesta jornada és la teua oportunitat. 
Una trobada única per a compartir experiències, aprendre i créixer junts. Reserva la data i suma’t al moviment que impulsa el lideratge educatiu.

Inscriu-te i forma part d’aquesta experiència que impulsa el futur de l’educació!

Inscriu-te

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies