Patrimoni
Assessoria àmbit Humanístic i Social
Com pot el patrimoni artístic contemporani convertir-se en un recurs educatiu proper, significatiu i ple de possibilitats per al teu alumnat?
En un context social en constant canvi, acostar el patrimoni contemporani a les aules es torna essencial per a desenvolupar en l’alumnat una mirada crítica, creativa i connectada amb el seu entorn. Més enllà dels referents històrics o monumentals, l’art actual ofereix llenguatges, temes i perspectives que parlen del present i que poden convertir-se en potents eines didàctiques.
Per això vos presentem les jornades “Patrimoni contemporani com a recurs educatiu: propostes del MACA per a l’aula”, una iniciativa del CEFIRE d’Alacant en col·laboració amb el Museu d’Art Contemporani d’Alacant (MACA). El museu, referent nacional per la qualitat de les seues col·leccions i amb una ampla trajectòria del seu departament d’educació i mediació, obri les seues portes al professorat per a compartir metodologies, materials i experiències que faciliten la incorporació de l’art contemporani a la pràctica docent.
Al llarg de dues sessions presencials dinàmiques i participatives, el professorat coneixerà de primera mà les col·leccions i exposicions del MACA, explorarà recursos pedagògics fàcilment traslladables a l’aula i descobrirà propostes que fomenten la creativitat, l’anàlisi i el diàleg amb l’entorn cultural. La formació es completa amb una tasca final a Aules, en la qual cada participant dissenyarà una proposta didàctica pròpia, revisada i acompanyada per l’equip educatiu del MACA i pel CEFIRE d’Alacant.
Aquestes jornades són una oportunitat per a enriquir la teua pràctica docent, actualitzar estratègies i obrir noves vies d’exploració del patrimoni contemporani amb el teu alumnat. Una formació que esperem vos resulte inspiradora, accessible i pensada per a transformar la manera en què mirem i ensenyem l’art del nostre temps.
Vos esperem!