
Vos presentem una proposta formativa adreçada al professorat amb l’objectiu de fomentar una cultura de la pregunta a l’aula com a eina clau per al desenvolupament del pensament crític, la creativitat i la indagació profunda de l’alumnat.
El curs, impartit per Ellen Duthie, convida el professorat a transformar la dinàmica de l’aula per afavorir processos d’aprenentatge basats en la curiositat, el diàleg i l’exploració del coneixement, posant el valor de la pregunta al centre de l’acció educativa.
Al llarg de la formació, el professorat aprendrà a promoure l’hàbit de preguntar i a millorar la formulació i generació de preguntes significatives, així com a utilitzar textos i imatges com a detonants d’indagació. També es treballarà la creació d’un clima d’aula que valore la incertesa com a oportunitat d’aprenentatge i el desenvolupament d’habilitats d’indagació, diàleg i escolta activa.
La proposta permetrà adaptar la cultura de la pregunta a diferents àrees i matèries, especialment de l’àmbit humanístic, oferint eines concretes per construir aules on la reflexió, la curiositat i el pensament autèntic formen part del dia a dia.
Oferta formativa de 40 places.
Duració: 20 hores
Modalitat: A distància
Dirigit a: Professorat de secundària de l’àmbit humanístic i social (Filosofa, Història, Economia i Llengües)
El curs Com crear una cultura de la pregunta a l’aula pretén acompanyar el professorat en la transformació de la pràctica docent cap a entorns d’aprenentatge més reflexius, dialogants i significatius.
Data inscripció: del 16/12/25 al 11/01/26
Data confirmació: del 12/01/26 al 18/01/26
Data realització: del 21/01/26 al 11/03/26
INSTRUCCIONS D’INSCRIPCIÓ
1. Copia el codi del curs: 26AI88IN002
2. Accedeix a OVIFOR
3. Polsa en “Incripcions obertes“
4. Enganxa el codi i polsa “Buscar“