
I si el teu alumnat aprenguera a debatre amb solidesa, respecte i curiositat?
I si la intel·ligència artificial es convertira en una aliada per potenciar el pensament crític?
I si les humanitats i les ciències socials trobaren en el debat un espai viu per comprendre millor el món?
La formació convida al professorat a explorar com la intel·ligència artificial pot convertir-se en una aliada pedagògica per enriquir els processos d’aprenentatge, integrant recursos d’IA de manera crítica, creativa i responsable en activitats de debat i reflexió a l’aula.
Al llarg de la formació, el professorat coneixerà els fonaments i la metodologia del debat acadèmic, aprendrà a dissenyar i dinamitzar activitats de debat, a utilitzar la intel·ligència artificial com a suport per millorar l’argumentació i l’expressió oral, i a elaborar una proposta didàctica que incloga la planificació d’una lliga escolar de debat.
La formació promou un aprenentatge actiu i participatiu, orientat a formar alumnat capaç de dialogar amb respecte, pensar amb criteri i incorporar l’ús conscient de la tecnologia com a eina per comprendre millor el món que l’envolta.
Oferta formativa de 40 places.
Duració: 20 hores
Modalitat: A distància
Dirigit a: Professorat de secundària de l’àmbit humanístic i social (Filosofa, Història, Economia i Llengües)
El curs Humanitats i ciències socials a través de la Intel·ligència Artificial pretén convertir el debat i la tecnologia en motors d’un aprenentatge crític, reflexiu i significatiu.
Data inscripció: del 16/12/25 al 11/01/26
Data confirmació: del 12/01/26 al 18/01/26
Data realització: del 21/01/26 al 11/03/26
INSTRUCCIONS D’INSCRIPCIÓ
1. Copia el codi del curs: 26AI88IN002
2. Accedeix a OVIFOR
3. Polsa en “Incripcions obertes“
4. Enganxa el codi i polsa “Buscar“