Programa específic de formació: Neuroeducació

PROGRAMA ESPECÍFIC DE FORMACIÓ_ NEUROEDUCACIÓ

La Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, a través de la coordinació entre la Subdirecció General de Formació del Professorat i la Direcció General d'Innovació i Inclusió Educativa, ha desenvolupat una iniciativa per a respondre a les necessitats formatives del professorat especialitzat.

Davant els desafiaments que planteja la normativa actual en matèria d'inclusió educativa i el currículum dels ensenyaments no universitaris, es fa imprescindible dotar al personal docent de competències actualitzades que els permetin abordar aquests reptes amb eficàcia i des d'una perspectiva inclusiva.

Des del CEFIRE d'Educació Inclusiva, Benestar i Salut Mental, s'han dissenyat accions formatives específiques dirigides als equips i departaments d'orientació educativa. L'objectiu és oferir eines i estratègies pràctiques que facilitin la posada en marxa de diferents nivells de suport a la inclusió en els centres educatius.

Este programa té com a objectiu apropar el professorat els principals avanços de la neurociència aplicats a l’educació, per afavorir pràctiques docents més eficaces i respectuoses amb el funcionament del cervell.  

La formació s’inicia amb una Jornada dedicada al desenvolupament cerebral i els seus vincles amb els processos d’aprenentatge, la memòria i l’emoció. Posteriorment, s’ofereixen itineraris formatius específics adaptats als contextos d’educació primària i secundària, amb tallers pràctics sobre atenció, motivació, funcions executives, gestió emocional i aprenentatge significatiu.  

El programa promou la transferència a l’aula mitjançant experiències compartides, observació i reflexió col·lectiva. La finalitat és impulsar un professorat més conscient, crític i compromès amb una educació basada en l’evidència i en el benestar de l’alumnat. 

 

Plantilla Báner
  • 25 hores - a distància
  • Realització: del 29 de gener al 19 de març del 2025

 

Aquesta formació en neuroeducació per al professorat de secundària ofereix una visió actualitzada sobre el funcionament del cervell i la seua relació directa amb els processos d’ensenyament-aprenentatge. S’hi aborden els sistemes clau implicats en aprendre —atenció, memòria i funcions executives— i com aquests condicionen la manera d’accedir, retenir i aplicar el coneixement. A partir d’aquest marc, s’exploren pràctiques educatives basades en principis neuroeducatius que faciliten entorns d’aprenentatge més significatius, inclusius i eficients. La formació combina aportacions teòriques amb exemples aplicats a l’aula, i proporciona orientacions per dissenyar activitats i seqüències didàctiques fonamentades en la neurociència. Finalment, es promou la reflexió crítica i col·lectiva sobre la pròpia pràctica docent, amb l’objectiu d’impulsar millores pedagògiques coherents amb el que sabem sobre com aprèn el cervell. 

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies