Programa Neuroeducació

PROGRAMA ESPECÍFIC DE FORMACIÓ_ NEUROEDUCACIÓ

La Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, en coordinació amb la Direcció General d'Innovació i Inclusió Educativa, impulsa una línia formativa específica centrada en la Neuroeducació.

Aquest programa té com a objectiu apropar el professorat els principals avenços de la neurociència aplicats a l’educació, per afavorir pràctiques docents més eficaces i respectuoses amb el funcionament del cervell.  

La formació s’inicia amb una Jornada dedicada al desenvolupament cerebral i els seus vincles amb els processos d’aprenentatge, la memòria i l’emoció. Posteriorment, s’ofereixen itineraris formatius específics adaptats als contextos d’educació primària i secundària, amb tallers pràctics sobre atenció, motivació, funcions executives, gestió emocional i aprenentatge significatiu.  

El programa promou la transferència a l’aula mitjançant experiències compartides, observació i reflexió col·lectiva. La finalitat és impulsar un professorat més conscient, crític i compromès amb una educació basada en l’evidència i en el benestar de l’alumnat. 

Formacions

2025-10_Neuroeducació_VAL

Us convidem a participar en aquesta formació innovadora, dissenyada per a dotar el professorat d’eines i coneixements actualitzats per comprendre com funciona el cervell i com aplicar aquests sabers a la pràctica educativa.

De la mà de David Bueno Torrens i Yolanda Nieves De La Vega Louzado, aprofundirem en els fonaments neurocientífics que expliquen els processos d’aprenentatge, la importància de la neuroplasticitat i com les emocions, la motivació i l’atenció influeixen directament en el rendiment acadèmic de l’alumnat.

Aquest curs oferirà recursos i estratègies concretes per a estimular les funcions executives —atenció, memòria de treball i flexibilitat cognitiva— i per a dissenyar propostes didàctiques adaptades a cada etapa educativa: infantil, primària i secundària.

A més, reflexionarem conjuntament sobre com la neuroeducació pot transformar i enriquir les pràctiques educatives tradicionals, impulsant una educació més inclusiva i respectuosa amb la diversitat de necessitats i ritmes de desenvolupament de l’alumnat.

Una oportunitat única per a créixer professionalment i portar a l’aula una mirada basada en l’evidència científica i el benestar emocional.

Plantilla Báner

L’objectiu principal d’aquest curs de formació és oferir una aproximació pràctica i rigorosa al funcionament del cervell des d’una perspectiva neuroeducativa, amb la finalitat de comprendre com els processos d’atenció, memòria i funcions executives intervenen en l’aprenentatge i poden orientar la pràctica docent.

Aquesta formació està especialment dirigida a tot el professorat interessat a incorporar els principis de la neuroeducació en el disseny de propostes didàctiques, afavorint una ensenyança més significativa, respectuosa amb el desenvolupament cognitiu i emocional de l’alumnat, i basada en l’evidència científica.

El curs combina l’anàlisi de conceptes clau amb activitats reflexives sobre la pròpia pràctica docent, promovent l’autorevisió i la transferència dels coneixements a l’aula. La formació es desenvoluparà en modalitat en línia, amb sessions síncrones per TEAMS i tasques tutoritzades a través d’AULES, per tal d’oferir una experiència flexible, col·laborativa i adaptada a les necessitats del professorat participant.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies