La Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, en coordinació amb la Direcció General d'Innovació i Inclusió Educativa, impulsa una línia formativa específica centrada en la Neuroeducació.
Aquest programa té com a objectiu apropar el professorat els principals avenços de la neurociència aplicats a l’educació, per afavorir pràctiques docents més eficaces i respectuoses amb el funcionament del cervell.
La formació s’inicia amb una Jornada dedicada al desenvolupament cerebral i els seus vincles amb els processos d’aprenentatge, la memòria i l’emoció. Posteriorment, s’ofereixen itineraris formatius específics adaptats als contextos d’educació primària i secundària, amb tallers pràctics sobre atenció, motivació, funcions executives, gestió emocional i aprenentatge significatiu.
El programa promou la transferència a l’aula mitjançant experiències compartides, observació i reflexió col·lectiva. La finalitat és impulsar un professorat més conscient, crític i compromès amb una educació basada en l’evidència i en el benestar de l’alumnat.
Formacions
Us convidem a participar en aquesta formació innovadora, dissenyada per a dotar el professorat d’eines i coneixements actualitzats per comprendre com funciona el cervell i com aplicar aquests sabers a la pràctica educativa.
De la mà de David Bueno Torrens i Yolanda Nieves De La Vega Louzado, aprofundirem en els fonaments neurocientífics que expliquen els processos d’aprenentatge, la importància de la neuroplasticitat i com les emocions, la motivació i l’atenció influeixen directament en el rendiment acadèmic de l’alumnat.
Aquest curs oferirà recursos i estratègies concretes per a estimular les funcions executives —atenció, memòria de treball i flexibilitat cognitiva— i per a dissenyar propostes didàctiques adaptades a cada etapa educativa: infantil, primària i secundària.
A més, reflexionarem conjuntament sobre com la neuroeducació pot transformar i enriquir les pràctiques educatives tradicionals, impulsant una educació més inclusiva i respectuosa amb la diversitat de necessitats i ritmes de desenvolupament de l’alumnat.
Una oportunitat única per a créixer professionalment i portar a l’aula una mirada basada en l’evidència científica i el benestar emocional.
L’objectiu principal d’aquest curs de formació és oferir una aproximació pràctica i rigorosa al funcionament del cervell des d’una perspectiva neuroeducativa, amb la finalitat de comprendre com els processos d’atenció, memòria i funcions executives intervenen en l’aprenentatge i poden orientar la pràctica docent.
Aquesta formació està especialment dirigida a tot el professorat interessat a incorporar els principis de la neuroeducació en el disseny de propostes didàctiques, afavorint una ensenyança més significativa, respectuosa amb el desenvolupament cognitiu i emocional de l’alumnat, i basada en l’evidència científica.
El curs combina l’anàlisi de conceptes clau amb activitats reflexives sobre la pròpia pràctica docent, promovent l’autorevisió i la transferència dels coneixements a l’aula. La formació es desenvoluparà en modalitat en línia, amb sessions síncrones per TEAMS i tasques tutoritzades a través d’AULES, per tal d’oferir una experiència flexible, col·laborativa i adaptada a les necessitats del professorat participant.