Una possibilitat reuneix en un volum integral, amb material extra inèdit, Una possibilitat entre mil, que aborda el tema de la paràlisi cerebral infantil, i La màquina d’Efrén, que aprofundeix en l’ardu procés de l’adopció. Cristina Durán i Miguel Ángel Giner són autors de còmic i pel seu treball han rebut diversos premis, entre ells, el Premi Nacional del Còmic 2019.

Sobre Una possibilitat:
Reinventar-se davant la diversitat funcional infantil
Vulgues o no, una experiència així et canvia la vida. De colp tot s’enfonsa i les peces que componen la teua vida queden escampades pel sòl. Aleshores, cal començar de nou, col·locar cada peça en el seu lloc. Reconstruir-se i reinventar-se és el que fan Cristina i Miguel quan, només nàixer Laia, la seua primera filla (i alumna del CPCI Creu Roja), els toca enfrontar-se al món de la paràlisi cerebral infantil: hospitals, centres de rehabilitació i metges es converteixen llavors en la seua rutina diària. Hi ha una possibilitat entre mil que Laia tire avant, i s’agarra a ella amb una força tremenda i una alegria desbordant. Una història de superació, que transita per un camí familiar empedrat i ple d’incerteses, però que els quatre recorren amb una energia i un optimisme fora del comú.

Una possibilitat és un llibre recomanable per a pares, però sobretot per a professionals en contacte amb xiquets… Jo ho vaig conéixer en neonatologia i m’ha canviat la manera de parlar amb els pares.” Dra. Elena Blanco i Dr. Gonzalo Oñoro. Blog Dos pediatres a casa.

“Aquestes vinyetes de traç net es lligen amb el cor atrapat entre l’angoixa i l’embadaliment. Un llibre revelador”. Cristina Sánchez Andrade, Babelia-El País

Pots adquirir-ho ací: https://www.astiberri.com/products/una-posibilidad

ELS ESMORZARS DE LAIA, Preparant Triturats

Soc Pilar Lloris, mare d’una jove amb paràlisi cerebral.
He realitzat aquesta recopilació de trucs i receptes per a tots aquells que us heu trobat amb el món de la disfàgia i la necessitat de preparar triturats i, sense tindre massa nocions en aquesta matèria, us heu llançat a això.
Aquest és el llibre que fa uns anys m’haguera agradat trobar, basat en l’aprenentatge del meu dia a dia i supervisat per tècnics i professionals en el camp de la nutrició.

Aprenem junts?

Reserva el teu llibre:
Escribeme  i t’explique com.
preparandotriturados@gmail.com

Faustina Hanglin Tomasin
L’amor era això
Bruna és una dona assetjada per les culpes i les pors, els conflictes i desafiaments propis de la seua generació, a partir del naixement de Llum, afectada per paràlisi cerebral. Als seus trenta-cinc anys, després d’un llarg pelegrinatge a la recerca d’arrels, un camí de reconstrucció entre els trossos deixats per la separació dels seus pares, diverses parelles fallides i un avortament a coll, la vida decideix posar a prova una vegada més a la jove mare, “companya de vaixell de la gran família humana”. La presència de Llum implica una transformació radical que portarà a Bruna a una manera de ser més madura, profundament connectada amb els valors de la naturalesa i la comunitat, retornant-li una llibertat interior que desemboca en un nou sentit d’integritat personal. L’amor era això traça una noció d’amor basada en el respecte de totes les formes de vida, un tipus d’amor que “va més enllà dels músculs atrofiats, de la dentadura torta i la mirada estràbica”, un amor que trenca les barreres que porten la discapacitat infantil a l’exclusió, abandó o rebuig. Un conte que contempla la preciosa complexitat dels éssers, la variabilitat constant, la necessitat d’autodescobriment i d’expressió, un plor esquinçador que crida sí a la vida.
Faustina Hanglin Tomasin, llicenciada en Humanitats, és autora de diversos documentals, ha escrit poesia, teatre i periodisme, exerceix com a Terapeuta Gestalt d’orientació corporal, i s’ha especialitzat en llenguatges escènics i narratius. L’amor era això, fruit de la seua pròpia pràctica terapèutica, és la seua primera novel·la. Actualment desenvolupa la tasca d’acompanyament en processos de transformació entre València i Eivissa, on realitza tallers centrats en el simbòlic, el cos i la creació.

Escolta un fragment del llibre ací.

Pots adquirir-ho en llibreries i per Amazon.

Més info en: www.faustinahanglin.com

CARE, cuidar importa  és un treball de recerca realitzat per l’artista Ana Álvarez-Erracalde. Consisteix en una sèrie fotogràfica que retrata relacions de cures entorn de la dependència, i recull testimoniatges de les persones retratades al costat de les reflexions que la interacció amb cadascuna de les persones triades van provocar en l’artista.

Aconsegueix el teu llibre ací.